Instagram

Tuesday, March 29, 2005

tgh boring..


saje jer dok adjust gambar...nampak cantik plak bila jd black & white gambar ni..

Thursday, March 24, 2005

HITCH




mlm td gi tgk citer HITCH kt TGV One Utama...best aa citer ni...
so, kepada sesapa yg blum ada 'partner' tu...gi la tgk citer ni..bleh wat pengajaran & pengetahuan la...cam ner nak tackle aweksss...


nak tackle aweks pun kena ajar ker...




romantik ending...


Friday, March 11, 2005

FAMILY

I ran into a stranger as he passed by,
"Oh excuse me please" was my reply.

He said, "Please excuse me too;
I wasn't watching for you."

We were very polite, this stranger and I.
We went on our way and we said goodbye.

But at home a different story is told,
How we treat our loved ones, young and old.

Later that day, cooking the evening meal,
My son stood beside me very still.

When I turned, I nearly knocked him down.
"Move out of the way," I said with a frown.

He walked away, his little heart broken.
I didn't realize how harshly I'd spoken.

While I lay awake in bed,
God's still small voice came to me and said,

"While dealing with a stranger,
common courtesy you use,
but the family you love, you seem to abuse.

Go and look on the kitchen floor,
You'll find some flowers there by the door.

Those are the flowers he brought for you.
He picked them himself: pink, yellow and blue.

He stood very quietly not to spoil the surprise,
you never saw the tears that filled his little eyes."

By this time, I felt very small,
And now my tears began to fall.

I quietly went and knelt by his bed;
"Wake up, little one, wake up," I said.

"Are these the flowers you picked for me?"
He smiled, "I found 'em, out by the tree.

I picked 'em because they're pretty like you.
I knew you'd like 'em, especially the blue."

I said, "Son, I'm very sorry for the way I acted today;
I shouldn't have yelled at you that way."
He said, "Oh, Mom, that's okay.
I love you anyway."

I said, "Son, I love you too,
and I do like the flowers, especially the blue."

FAMILY
Are you aware that if we died tomorrow, the company
that we are working for could easily replace us in
a matter of days.
But the family we left behind will feel the loss
for the rest of their lives.

And come to think of it, we pour ourselves more
into work than into our own family,
an unwise investment indeed,
don't you think?
So what is behind the story?

Do you know what the word FAMILY means?
FAMILY = (F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)OU

Thursday, March 10, 2005

my camera..


ini la kamera yg aku guna utk ambik sumer gambar2 yg aku upload kt webshots & fotopages tu.. hubby yg belikan...canggih tak??

follow this link kalo nak tgk spec utk kamera ni..

Wednesday, March 09, 2005

Hati & Perasaan

petikan ini aku dapat dr emel...renungkan lah..

"Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah
sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui
insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan
nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut. Apabila salah satu
pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita
akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan
kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam
buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian
berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling
hebat yang pernah dialami. Memang benar yang kita tidak akan tahu apa
yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar
bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang.

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang
mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai
balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi
sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. Ia
cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam
untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia
mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu.
Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang
membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman
untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda
tersenyum. Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda
teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari
mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar.

Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang
ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya
memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara
yang ingin anda lakukan.

Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri
anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda kuat,
kesedihan yang cukup untuk memastikan anda adalah seorang insan dan harapan yang
cukup untuk membuatkan anda bahagia. Selalu bayangkan diri anda di
dalam kasut seseorang. Jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia
mungkin menyakitkan orang lain juga.

Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala
yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja
yang datang di dalam perjalanan hidup mereka. Kebahagiaan terletak
kepada mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang telah
mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh
menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka. Cinta
bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan
tangisan.

Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang
telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna
sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.

Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang di sekeliling anda
tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati nanti,
andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula yang akan
menangis."

Tuesday, March 08, 2005

gambar dah upload..


aku dah upload gambar aku bercuti di cameron highland.. follow this link

Monday, March 07, 2005

honeymoon di cameron highland..

hari ni dah masuk isnin..mls nyer nak wat keje...masih terbayang2 saat2 bershopping, bergambar, berdua2an di cameron highland 2 hari lepas...best nyer..

musim2 panas ni mmg la sgt sesuai pi ker tmpt2 sejuk cam tu..walaupun matahari memancar di bumi cameron highland...tp x terasa panas pun...sejuk jer...alangkah best nyer kalo cuaca kt KL ni cam kt cameron highland..

aku & hubby bersama2 dgn aizan(my best fren) & hubby pegi honeymoon sakan ler kt cameron highland...kitorg stay kt CASA DE LA ROSA HOTEL...best aa..mujur ler x dpt hotel kt tgh2 town brinchang (tmpt kitorg shopping sakan ni)..hotel ni berdpn ngan padang golf (public course)..sapa2 pun boleh pi main golf kt sini..kitorg main golf kt bilik jer...hehehhe.. pastu hotel ni dah dkt ngan TANAH RATA...

makanan kt cameron highland ni pun murah2 la...harga nyer mmg reasonable...kalo nak save bajet..jgn ler mkn kt hotel..mahal la..kt gerai2 mmg murah2...

hari pertama kitorg sampai...kitorg jln2 jer..pas tu ambik2 gambar...pegi strawberry farm, ladang teh, ladang bunga, ladang madu lebah..mcm2 la... then, hari kedua lps check out hotel..baru ler kitorg meneruskan aktiviti bershopping...mmg best la..sayur, bunga, strawberry..mmg murah2....mmg puas hati la...dah la sumer nyer fresh lg..sampai penuh boot keta...dah jd mcm lori sayur plak..hahahah...aizan pun shopping sakan gak...minah ni kalo dah bleh shopping mmg dah x ingat dunia...hehheh..jgn mare yer...

gambar2 saat bahagia kitorg di cameron highland..aku akan upload esok...tungguuuu...