Instagram

Thursday, May 31, 2007

Happy Anniversary

Today is our 4th anniversary... dh 4 thn kita kawin kan abang... mcm baru jer.. huhu...

ari ni ayg wat surprise party utk abg.. xde la msk apa pun.. simple2 jer... ayg g pantai dalam.. after work... g beli ayam golek kegemaran abg... sedap nyer bau ayam golek ni.. lps tu.. ayg round 1 kota dsara cari lilin wangi.. tp xder.. sedih nyer.... yg ayg tau.. kalo g ikea sure ada.. tp mls la nk g ikea.. sbb nk kena mengheret notebook lak.. adoiiii... so, x jd la candle light dinner.. dinner biasa jer... berlampukan lampu kt meja mkn jer... tp romantik gk.. ayg masak mee goreng utk abg.. ni pun feveret abg gk... before abg blk.. ayg dh set meja mkn cun2.. huhuhu.. nice gk aaa.. then, bila abg blk... abg surprise tgk preparation ayg... huhu...touching.. pastu kan.. tiba2 jer.. abg melutut.. abg bg present kt ayg... alaaaa.. sweet sgt..


ni la present yg abg kasi kt ayg... seksi tau.. huhu... really appreciate present abg ni... ayg x kisah murah @ mahal.. yg penting.. kasih sayang abg kt ayg... luv u so much... but, sorry sesgt.. ayg x belikan abg apa2 pun.. just a surprise dinner yg x seberapa for u....

Tuesday, May 22, 2007

KISAH RUMPUT DAN ORANG YANG DISAYANGI

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?

Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.

Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya.
Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.

Tuesday, May 08, 2007

new working life..

hari ni dh masuk hari ke-4 aku berkhidmat kt company baru... aku kena based kt site.. dkt jer.. kt PPUM.. mujur la dkt.. kalo jauh... parah gk la aku.. nk support duit minyak keta.. hari2 took about half an hour nk smpi ker PPUM.. not bad la.. now, 7.30pg dh kuar umah.. if not, aku x dpt la nk smpi cepat... kena jaga disiplin.. for this week, I have assigned to do a functional testing.. aku dlm proses mempelajari & mendalami berkenaan system yg di implement kt PPUM ni.. actually, aku kurg suka stay kt a place named hospital.. paham2 jer la kan.. nnt tgk org luka2 la.. apa2 la.. adoi... tp terpaksa la kan... dh nama nyer keja.. I hv to close my eyes.. ihihihi..

mata aku dh ngantuk sebenarnyer ni.. tp tiba2 teringin la nk blogging.. ok la.. till meet then.. I hv to sleep.. tomorrow nk bgn awal lak.. nk iron baju aku & hubby.. see ya..