Instagram

Monday, June 05, 2006

seminggu di kampung halaman ku....



aku bertolak dr kota damansara balik ke perlis hari isnin (29/5/2006)... pukul 4 petang... mmg dlm hati x sabar2 nk sampai ke kampung...rindu nya kt najihah.... me & hubby sampai kt perlis pukul 9 mlm... mujur la najihah tidor kt umah mak aku mlm tu... n mujur juga dia x tido lg.. sempat la nk main2 ngan dia dulu... tp, mula2 dia langsung xnak salam & cium aku & hubby... sbb dia malu2.. lama jugak la nk pujuk2 dia.. baru la dia nak... esok nya nk bwk dia gi jln2... selalu nya mmg dia suka naik kereta... tapi kereta tok ayah dia je la... bwk je naik keta aku.. terus dia nangis.. tp kitorg bwk jugak.. separuh perjalanan dia nangis... tp bila aku pujuk2... tanya dia nk blk ke.. dia ckp nk balik... then, aku ckp la.. kalo nk balik... berenti nangis.. lap air mata tu.. baru la dia berenti nangis... tp kitorg bwk gk dia gi pekan kangar... saje nk jln2.. kebetulan masa tu aku nk pegi byr lesen memandu aku.. dh mati la... then, pakngah nye bwk dia masuk pasaraya.... apa lagi... suka la dia.. berlari2 kt dlm tu.. sampai x nk balik... sejak ari tu... sepanjang seminggu ni... kemana kitorg pegi.. dia mesti nk ikut... dh jd mcam anak kitorg plak... adik dia plak.. izzati.. putih melepak.. gebu bukan main.. geram aku tgk... cam nk picit2 jer pipi dia tu...



byk lg cerita aku kt perlis ni... asyik melayan 2 org anak sedara aku ni je la... tp walaupun seminggu... still x cukup lg.... :(

2 comments:

fara said...

ha ah le...izzati putih melepak....geramnyeee... :)

Aizura said...

tu la..semlm masa nk blk..nk tinggalkan diorg..aku dh rasa sebak dh..nk meleleh dh air mata ni..tp tahan aaa..control..malu kt awie..hehe