Friday, October 19, 2007

Selamat Hari Raya


Tahun ni giliran beraya kt Jengka, Pahang.. umah hubby... pagi jumaat (sehari sblum raya) ktorg bertolak blk.. dekat jer balik Jengka.. 2 jam sampai.. alhamdulillah, jalan x jammed.. kalo x masak gk.. nasib baik ktorg buat keputusan yg betul.. balik pagi jumaat.. bertolak pkl 8 pg.. kol 10 pg dh smpi..
sampai jer kt umah... mak mertua aku tgh buat ketupat palas.. aku pun tolong2 la apa yg patut.. potong daging nk buat rendang utk cicah ketupat.. ptg tu plak lps zohor mak mertua aku ajak kacau dodol... juadah wajib ni setiap kali raya.. pastu, kol 5++ aku & hubby kuar g psr ramadan kat bdr pusat jengka.. ktorg beli ayam pencen gk.. nk wat rendang.. sedap oo ayam pencen buat masak rendang.. ayam x hancur.. kalo wat guna ayam daging.. sure hancur.. mmg sedap rendang ayam pencen mak mertua aku wat..
raya kali ni.. aku x btul2 happy sbb ada sumthing happen kt family aku kt perlis.. so, aku turut merasa kesedihan.. mlm2 raya aku menangis.. tp x pyh la aku nk story kt sini.. it's too personal..
raya pertama.. aku ikut jer hubby aku bwk g jln2 umah kengkwn dia sekitar jengka 22.. meronda sakan la.. smpi letih aku..
raya ke 2 plak.. family mak ndak dtg umah.. so, ktorg msk lunch sama2.. mkn tengahari ramai2.. sedap btul wpun msk simple2 jer... ptg tu plak hubby & kengkwn buat tour dr umah ke umah kengkwn diorg masa sekolah menengah.. dr 1 jengka ke 1 jengka ktorg pegi.. smpi dkt2 kol 11 mlm baru smpi blk ke umah.. penat nyer...
raya ke 3.. ktorg 1 family plak.. sekali ngan kakak ipar aku yg baru smpi dr kelantan pd hari raya ke 2 pegi umah mak ndak plak kt Jengka 21.. mkn tghari kt sana.. blk tu.. ktorg prepare utk buat ayam percik lak.. guna ayam kampung tau.. 2 ekor bapa mertua aku sembelih.. best aa ayam kampung percik ni.. aku yg prepare.. guna resepi ayam percik mak aku.. sedap aaaa..
raya ke 4.. pkl 11++ pagi.. aku & hubby prepare utk bertolak balik ke KL.. alhamdulillah.. jalan x jammed gk.. ktorg mmg bernasib baik.. org lain masih beraya lg...


SELAMAT HARI RAYA KEPADA SEMUA... MAAF ZAHIR & BATIN..
ikhlas dari AWIE & ZURA

No comments: