Friday, October 05, 2007

aku dh baik demam..

lama nya x update blog.. lgpun aku baru gk la baik dr demam.. bygkan laa.. 6 hari aku mc.. sure, korg pelik naper la aku demam lama sgt.. sebenarnya aku kena denggi la... tp x teruk smpi kena masuk wad.. doctor ckp kalo platlet count aku below 50... baru kena masuk wad.. tp platlet count aku plg rendah pun.. 67.. so, stay kt umah jer.. but, kena minum air byk2.. 5 hari aku ulang-alik g klinik & hospital.. ambik darah... diorg kena pantau platlet count aku.. smpi la isnin lps.. baru la platlet count aku normal... mcm2 pengalaman aku kena ambik darah.. ada smpi lebam tangan aku.. sbb nurse kt hospital tu ambik darah kt blkg tgn kanan aku.. area tu mana la isi tebal sgt pun.. then, diorg guna jarum besar.. sakit nya ya Allah... tahan jer lah.. tgk2 esok tu g klinik doctor kt klinik tegor naper tangan aku lebam.. aku pun story la cemana nurse tu ambik darah aku...

skrg ni alhamdulillah, aku dh sihat... mkn pun dh ok.. aku pun dh start puasa.. dh 2 hari dh start puasa... tahun ni.. termasuk ngan period + demam.. aku kena ganti puasa.. 11 hari.. perghhh.... kena mula awal2 ni... nnt bila dh lmbt2.. mls pulak..

masa tempoh demam aku yg seminggu lebih ni... aku jd sgt sensitif... hubby aku buat salah sikit pun aku terasa sgt.. pastu, ayah aku dok tegor by phone kasar2 pun.. aku nangis.. ye la.. org tgh x sihat ni.. mmg la over sensitif... tp alhamdulillah, semua nya dh berakhir.. aku pun dh sihat... dh larat dh nk buat keje umah... kalo x sepjg aku demam.. hubby la yg arrangekan semua.. basuh baju, pinggan.. dia iron baju keje dia sendiri.. kesian abg... tp apa nk buat... aku mmg dh x larat sgt.. bau lauk yg dia mkn pun aku asyik nk termuntah jer... seksa nya.. 5 hari dmm.. 5 hari la aku dok muntah2 jer... semua yg aku mkn.. semua nyer kuar blk.. so, aku keja minum air jer lah...

tahun ni aku beraya kt jengka, pahang.. insyaAllah raya haji ktorg blk perlis... mmg dh biasa ikut giliran mcm tu.. aku redha...

3 comments:

Anonymous said...

Hi Zura,
Tetiba aku drop by kat blog ko. Kena denggi rupanya -- Alhamdulillah ko dah sihat, bolela raya dengan happy nyer. Aku nak ucap Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin -- tahun ni aku raya kat Kedah: tak dptla nak singgah rumah ko kat Perlis nanti sebab ko kat Pahang. Kirim salam Awie. Take care.

Aizura said...

hi rini,
thanks coz drop by kt blog aku.. alhamdulillah aku dh sihat.. tp semlm kena ceri-beri lak.. adoii.. x dpt la nk jumpa ko time raya ni.. aku kena giliran perlis la.. ko 1st time raya as wife ke thn ni? aku ingat2 lupa lak.. kirim slm kt botak gk k.. see ya..

Farazila Wahab said...

Salam zura, waaa aku pon baru je baik demam seminggu gilela kena main ping pong lagi.Alhamdulillah denggi aku x terukle 124k je pastu naik 150k. So ari ni start keje balik :)