Instagram

Thursday, August 25, 2005

denggi....

masuk hari ni...dah 5 hari aku dok terlantar kt umah jer...cuma ari ni jer aku dah x dmm...stat ari sabtu mlm lps..aku dah stat dmm...mujur la ahad tu...mertua aku dtg...so, bleh la diorg tgk2 kan aku...msk kan sup utk aku...hubby plak bz sket sejak akhir2 ni....asyik kena keja jer...
then, pagi isnin tu...hubby bwk aku pi klinik...dmm aku kuat gak aa...suhu 38.4 deg celcius... doktor suspect aku kena denggi sbb bdn aku dah stat naik merah2...tp aku blum rasa gatal2 lg... tambahan pulak aku kena muntah2...n x selera mkn....so, doktor suruh aku dtg jumpa dia lg 2 hari lps tu...then, rabu pagi...pegi lagi klinik....then, doktor ambik darah....utk buat check up denggi la...sbb merah2 kat bdn x hilang lg...tp mak mertua aku kata...aku kena campak kecik... mungkin gak la...sbb bdn aku dah stat gatal2... then, tghari semlm dpt result darah tu... Alhamdulillah...darah normal....kalo kena denggi...teruk gak...nnt kena admit...nk kena masuk air dlm bdn byk2...dah la masa doktor nk ambik darah aku pun...susah nk cari urat...ye la...byk lemak...hahhahaha....terima la hakikat......
then, ari ni...aku dah x dmm...tp bdn still rasa lenguh2...ye la...asyik dok tido jer..bosan plak aku... kena plak hubby kena keja plak mlm ni...then, dia ajak aku ikut sekali...tmn kan dia...dia tgk aku bosan je kt umah...lgpun kt umah ada mertua n adik ipar...so, aku pun ikut la... bleh ler berinternet kejap....sementara tunggu dia abih keja...nnt aku tido la kt ofis dia dulu.... isteri mithali la kata kan...hehehehehhe...sabar menunggu suami terchenta.......

No comments: