Monday, July 13, 2009

keputusan besar yang kami lakukan

alhamdulillah, akhirnya kami suami isteri dpt membuat satu keputusan yg agak besar dlm kehidupan kami...

kami dh buat keputusan utk berhijrah.. dr KL ke Kulim.. insyaAllah tak lama lagi.. buat masa ni, cik abg ai dh dpt keje kt sana.. cuma aku jer la yg x dpt lg.. so, cik abg ai akan pindah ke sana dulu.. dan aku pulak akan mencari & terus mencari keja di sana.. tak semestinya di kulim sahaja.. prai, sg petani, mana2 la yg berdekatan & bersesuaian.. buat seketika, kami akan tinggal berasingan dan menjadi weekend husband & wife.. huhu..

sedih sebenarnya sbb kena tinggal asing2.. tp for our future, ini lah saat & ketika nya.. perancangan utk berhijrah ke sana telah kami buat dr thn lepas lg.. alhamdulillah, akhirnya dpt jgk mencari rezeki di sana...

bulan ni agak sibuk la.. sbb urusan mencari rumah sewa dan sebagai nya kami kena buat.. dan pelbagai plan perlu kami aturkan supaya semua nya berjln lancar..

kengkwn yg membaca blog aku.. kalo la ada keja2 yg bersesuaian dgn aku.. meh la rekemen aku eh... sedih ooo dok jauh2 ngan cik abg ai tau.. tp apakan daya... kami perlu bersabar.. :(

byk aspek sbnrnya yg mendorong kami utk berhijrah ke sana.. penat gk aku nk menyenaraikan satu-satu... cuma yg boleh aku katakan.. mungkin kami perlukan perubahan... :)

insyaAllah rezeki ada di mana2.. cuma aku perlu terus berusaha mencari & terus mencari..

4 comments:

Mazatul azura said...

Ala... x bestnyer.. Jauh tu... Makin susah ar nak jumpa kita kan!!! Tapi tak pe ar.. hopefully that's the best decision for you all.. sometimes tukar angin ni best gak.. new environment hopefully akan bawak perubahan besar dalam hidup you all... Insya-Allah... Kene rajin2 update blog la yek.. baru tau citer memasing..

Papa, Mama & Azra said...

Wow!!! Tindakan yang amat berani. Semoga korang akan terus success di sana. Aku doakan yang terbaik. Utk sementara waktu, bersabarlah eks. Jangan plak nanges-nanges. Hehehe....

Aizura said...

cik mai, blog ni insyaAllah akan sentiasa ter update bergantung kpd kerajinan tuan punyer blog.. heheh..

ijan, dh abih pikir utk buat keputusan ni.. hrp2 membawa perubahan jgk dlm hidup ktorg..

Farazila Wahab said...

isk jeles nih... aku ni nk berhijrah ke London la ini mcm... kekekeke...