Friday, July 08, 2011

bercita-cita...

eh? blogger macam dah upgrade lah..
interface untuk new post dah baru..
aku suka benda benda baru ni... :)

sebenarnya dok tunggu masa nak balik keje ni..
lagi 1/2 jam nak balik.. bosan giler lah keje takde.. hahahaha..
biasa laa.. jumaat kan..
mood cuti mari dari malam tadi lagi.. hahah..
lagi pulak minggu ni aku cuti sampai Isnin..
sebab apa? sebab esok adalah Birthday Yg DiPertua Penang..
so, Isnin dapat replacement leave..
i like..

eh, yg sebenarnya nak cerita.. (berapa kali sebenarnya daaaa..)
aku teringin nak makan pulut kukus bersama sama dengan gulai udang besar..
korang penah makan tak?
aku penah... sebab mak aku dulu penah buat..
sedapnya gulai udang mak aku masak..
kemanisan udang itu menjadikan gulai itu sangat lah sedap..
suka nyaaaa...
tak sabar nak buat..

kalau nak diikutkan minggu ni ingat nya nak balik Perlis..
so, aku dah berangan-angan dari awal minggu lagi nak mintak mak aku buat..
tapi, kemarin dah dapat confirmation dari en suami..
assignment dia tak sempat nak siapkan...
weekend ni lah jugak nak kena hantar..
2 assignment lak tu..
aku pun tolong buat jugak..
dah lah hari ni dia ada exam.. sampai demam lah en suami ku itu...
agaknya stress study + assignment + kerja kot..
kesian sangat kat dia.. sayang sangat kat dia.. :)
oleh itu, kami tak jadi lah nak balik Perlis minggu ni..
minggu depan nak balik Jengka.. kenduri adik ipar kahwin..
buat kecil-kecilan saja..

so, minggu sebelum puasa lah boleh nak balik Perlis pun..
maka, baik lah aku masak sendiri jer..
nanti kempunan pulak..
semalam dah beli beras pulut 1 kilo.. :)
hari ni.. aku ingat kejap lagi nak singgah pasar malam dekat rumah..
nak belikan udang.. harap harap adalah udang yang besar sedang sedang.. :)

nanti kalau menjadi masakan ku itu, akan ku update untuk tatapan korang yer..

2 comments:

Mazatul azura said...

Hai Cik Zura, Ade ape-ape ke nie... Asyik teringin jer... ;)

Aizura said...

cik mai, teringin tu selalu sangat.. tak dak yg pelik nya pun.. :)