Instagram

Tuesday, October 04, 2011

kerajinan yang tiba-tiba

minggu lepas tetiba jer angin rajin muncul..
disebabkan sambal ikan bilis memang dah lama aku buat dan bekukan dalam peti sejuk..
so, malam tu aku mintak en suami ambikkan daun pandan kat luar rumah..
siap 4 helai dia ambik..
masak nasik lemak 2 cawan.. biar jer dalam rice cooker..
masa nasik lemak tengah masak tu, semerbak bau daun pandan.. ish.. tak sabar tunggu pagi..
memang aku masak tu utk bekalan breakfast kami ke ofis esok nya..

esok pagi nya.. terlewat plak bangun..
kelam kabut lah aku panaskan sambal bilis dan goreng telur..
terus tapaukan untuk aku & en suami sorang 1 bekas..

ni bekal aku..


kenyang aku makan nasik lemak buatan sendiri hari tu..
kenyang sampai ke tghari.. memang tak pegi lunch pun..
save bajet.. untuk hari tu jer lah.. heheheh..
nanti kalau rajin nak lah masak lagi untuk tapau breakfast..
tak payah beli kan? :)

No comments: