Saturday, May 03, 2008

dah sampai jengka 22

ktorg smpi kt umah mertua aku around kol 12 tghari.. actually, blk ni sebab abah call soh blk mkn kenduri kt umah jiran satu blok kt jengka tu.. lifestyle kt jengka ni mmg dh mcm adik beradik jer wpun jiran2.. tmbh2 lg 1 blok kan.. so, hal masak2 sumer handle by jiran2 1 blok.. mmg meriah betul bila time kenduri ni..

smpi jer umah, mmg mak & abah xde la.. sapa2 pun xde kt umah.. abg park je kete.. turunkan sumer brg.. then, aku masuk umah terus layan tv & tido.. mls nk g kenduri sbb xde geng.. adik ipar aku pun xde.. dulu ada la gk adik ipar aku kt umah tu.. sejak dia dh kawin.. xde sapa2 lg la geng pompuan kt umah tu.. nk join mak mertua aku pun cam segan la geng2 org tua kan..huhu.. menantu dia ni malu amat.. hehehe

so, abg g sorg la.. jumpa la kengkwn dia kt kenduri tu kan.. blk kmpg sendiri cam lupa daratan sket la.. lupa lak kata diri nyer dh kawin yer.. mmg cam tu la kalo tiap kali blk raya.. sian aku kena sinsing lengan kt dapur tolong siap itu ini.. (time raya la cam ni)..

smpt ler aku layan mata sejam.. pastu, abg blk.. siap bok blk lauk kenduri lg.. apa lg.. aku pun ngap laa.. dpt gk la merasa lauk kenduri wpun x g kenduri.. huhu.. perihatin btul mak & abah mertua aku ni.. paham benor menantu dia yg pemalu ni.. siap kirim lauk.. huhu..

lepak2 jap.. pastu, me & hubby kuar g temerloh.. nk servis keta kt kia service centre.. mmg ktorg dh biasa ngan cina kia tu.. layanan dia pun puas hati.. dh lama x dtg servis kt sini... selalu dok servis kt kota dsara jer.. kali ni dh kebetulan blk jengka.. terus la dtg servis sekali.. cina ni pun dh pindah tmpt baru.. besar tol tmpt servis keta dia skrg..

keta ktorg dh dijulang dh.. huhu


byk gk keta tgh servis kt sini


view keta aku yg dijulang dr tmpt aku menyandarkan diri di kerusi malas.. :)


apa diorg wat tu?


oo.. one of our belt dh kendur aa... patut bunyi dh x sedap je..


isi perut bwh kereta..


sian diorg ni.. susah oo nk ketatkan belt tu..


teruskan usaha..


ckp ke nk byr servis ni.. kira dulu.. huhu


lebey kurang 2 jam gk la ktorg menunggu keta sportage kesayangan ktorg ni diservis.. tu pun ada lg yg x smpt nk wat.. so, next lawatan lak ler buat kan..

No comments: