Instagram

Tuesday, October 07, 2008

apakah misteri itu?

sajer letak status 'misteri' kt ym aku ari ni.. akibat nyer ada la beberapa org dok tanya misteri apakah itu.. hehehe..

ni meh nk citer sket.. cerita nya bermula begini... pada satu pagi.. (pagi ari ni ler..hihi).. aku turun dr umah.. menuju ke kereta.. seperti biasa mengambil masa lebih krg 5 minit utk memanaskan enjin kereta sblum bergerak menuju ke ofis.. lmbt gk la aku kuar.. bih krg kol 10.15 pg.. biasa la aku kan.. selamba badak jer masuk opis lmbt.. ngantuk wehhh.. byk mkn ketupat.. ehh.. teriklan lak... aku biasa nye bukak tingkap keta sumer masa tgh panaskan enjin.. pastu, dh ok aku pun jalan la keta.. sambil sumer tingkap mmg bukak lg.. sajer x psg ekon lg.. masa tgh jln keta tu.. aku terdengar2 la bunyi kucing mengiau..ngiau.. ntah dr mana.. aku ingat dr tepi jln kot.. tp yg pelik.. aku dh jln lebih krg 1km++ bunyi kucing tu still ada.. alamak.. kt mana duduk nyer kucing ni.. aku panik laa.. aku kan penakut ngan kucing.. x kira la besar mana kucing tu..

pastu, bila bunyi kucing makin kuat & sentiasa mengekori aku.. aku terus signal.. berenti tepi jln jap.. buat checking.. aku agak kucing tu ada dlm keta kt bonet.. aku turun keta terus cek la.. kt bwh seat.. kt bonet.. xde pun.. tp kucing ni ada dok bunyi.. ntah2 dok bwh keta kot.. jengok2 x nmpk lak.. seram weyyy..

then, aku tekad la.. masuk keta.. tutup tingkap sumer.. bkk ekon.. terus x dgr bunyi apa2 dh dr luar.. bila dh jln kejap2 aku bkk la tingkap keta kan.. kot2 la ada lg bunyi kucing tu.. tp dh xde.. agak nyer dh turun kot masa aku stop kt trafik light.. kalo selamat xper laa.. tp kalo dh kena langgar ngan keta lain.. cemana eh.. sian kucing tu..

tanyer cik abg ai.. masa dia nk kuar g keje mmg dia nmpk kucing tu ada kt bwh keta we ols.. sbb anak kucing tu mmg dh mlm td asyik dok bunyi2 jer.. mak nyer xder.. ntah ke mana.. sian btul.. kesian cemana pun aku xkan ambik kucing tu bwk blk umah.. aku x suka kucing.. sori ye..

itu lah kisah nyer.. hahhahaa.. misteri kan.. ??

No comments: