Thursday, October 09, 2008

melayan along

hari ke3 di perlis..

hari ni adalah hari melayan along.. we ols nk kuar g bank.. cik abg ai nk byr utang2.. utang keta.. utang moto.. segala mcm utang laa..

along lak biler tgk ktorg siap2 nk kuar.. dia pun sure nk mengekor jer.. tgh siap2 tu.. along g tanyer kt pakngah nyer.. "pakngah, pakngah suka baca buku kan?".. pakngah nyer jwb.. "suka".. along ckp lg.. "along suka buku kaler2.. nnt along nk beli buku kaler2 la pakngah".. huhuhu.. cik abg ai dh terkena.. along tgh mengayat pakngah nya nk ajak g kedai buku.. beli buku kaler2.. hihihi.. pandai betul dia.. ok along, psl buku.. kita g beli nnt.. along ni mmg suka sgt ngan buku.. tmbh2 lg buku kaler2.. suka sgt kaler2..

we ols pun g kangar.. mak aiiii... byk nye keta... jammed la kt bdr kangar.. sumer yg keje luar2 dh blk nk beraya laa.. tekanan tol aku..

we ols tgh tunggu dlm kete.. cik abg ai g ambik duit kt bank..

cik abg ai lak sakit ati jer.. duit dr cimb dia x leh nk ambik sbb xtau naper.. x leh ambik dr bank lain.. dh la ada 1 je cimb kt bdr kangar.. org nyer x pyh ckp laa.. beratur punyer la panjang.. last2, x jd la g byr utang.. sbb x leh ambik duit.. hehe.. buku along pun x g beli.. sbb nk park kete pun susah.. panas lak tu.. we ols terus blk je..

blk umah tlg mak aku balut ketupat palas lak.. smpt buat 1/2 way.. ayah suruh we ols g beli mee rebus kt kangar.. mee rebus ni mmg sedap.. mee goreng nye pun sedap.. mamak style.. sodap ooo..

seperti biasa.. along sure nk ikut jugak.. adik nyer jgn harap la.. nk kepit ngan mak tok @ umi jer..

tgk la tu... smpi tertido.. tgh tunggu cik abg ai g beli mee rebus.. lama la jgk.. beratur panjang.. aku dh nk betulkan dia tido elok.. bila aku tarik jer.. dia gerak2.. aku smpt bkk tali pinggang dia jer.. bukan main sopan bdk ni.. naik je kete wpun dok blkg.. sure pakai tali pinggang.. heheh..
pas beli mee rebus, we ols g kedai buku jap.. aku turun sorg jer.. belikan 2 buku kaler2 utk along.. sib baik aku masuk sorg.. kalo along dh jaga.. sure dia nk ikut sekali.. sure mcm2 jer idea dia nk beli itu ini.. hihihi..

bila dia sedar.. bg buku tu kt dia.. dia suka giler... asyik peluk je buku tu smpi blk umah.. heheh..

No comments: