Wednesday, October 08, 2008

bila dah di perlis

sambungan entry raya di perlis.. 1st day berada di perlis..

lps dh puas bersembang2 ngan mak aku... bih kurang kol 9 pg cam tu.. baru la aku rasa sgt la mengantuk.. terus landing nk melelapkan mata la jwb nya.. sib baik la anak2 sedara aku xde lg ari ni.. sbb kakak aku sefamily g ke perak mlm nyer (bih krg sama masa dgn masa we ols perjlnn ke perlis).. ada kecemasan.. abang kepada abg ipar aku yg tinggal kt perak, meninggal dunia akibat kemalangan.. (semoga rohnya dicucuri rahmat Illahi.. Amin).. berita yg agak mengejutkan aku.. tambah2 lg di saat kita akan menyambut hari raya tidak beberapa hari lg.. tp, semua itu ketentuan Allah.. manusia hanya mampu merancang, Allah menentukan segalanya..

ptgnya lebih kurang kol 3.. aku & cik abg ai bersama2 ngan mak aku.. kuar g rayau2 kt alor setar.. tujuannyer cik abg ai carik bank HSBC.. sbb nyer kt perlis xde la bank ni.. gaji cik abg ai masuk HSBC.. adesss.. we ols lak x smpt nk transfer duit gaji nyer masuk CIMB.. akhirnyer, jumpa la HSBC kt alor setar.. alhamdulillah.. leh soping2 aaa.. hehehe..

pastu, we ols g jln2 kt area pekan rabu.. mula2 ingat nk beli tudung.. tp nyer.. lupa lak nk bwk baju raya.. nk carik kaler yg match.. so, x jd beli.. aku belikan baju gaun utk anak2 sedara aku.. sbb x smpt nk beli kt kl..

lps tu, we ols gerak ke jitra lak.. sbb mak aku ckp.. asyik ajak ayah aku g.. tp ayah aku x nk g jitra.. naper tah... so, we ols bwk mak aku g sana.. wah.. dh membangun gk kt jitra.. dh ada shopping complex besar... jln2 jap kt situ.. then, we ols bukak posa kt 1 kedai mkn kt jitra tu.. ari ni mak aku cuti masak2 laa.. mkn kt luar jer..

lps bkk posa.. terus blk umah.. kakak aku pun dh on d way blk dr perak masa tu.. smpi je diorg kt perlis.. terus g umah mak aku.. dpt la jumpa anak2 sedara aku.. rindu nyer.... si adik tu biasa laa.. awal2 ni sure malu2.. asyik nk kepit ngan ummi dia jer.. geram tol aku.. hihi.. dh nama pun anak org kan.. bkn anak aku.. huhu.. nak suruh try baju yg aku beli pun dia x nk.. tp along nyer ok jer.. siap ckp.. 'along x malu pun ngan makngah'.. hiks hiks..

ok lah.. sambung next entry

No comments: