Instagram

Sunday, June 21, 2009

adesss.. kebosanan

bosan nya aku ari ni.. hari ahad.. aku di rumah.. td jer kuar jap.. g lunch.. pastu, terus blk umah.. cik abg ai sekali lg diserang sakit gigi... so, kalo dia sakit gigi.. aku jgn la nak ngada2 nk g sana sini kan.. sy menurut perintah jer lah.. cik abg ai ni selalu laa jgk sakit gigi.. biler sakit jer.. mula la ckp.. nnt nk g cabut gigi.. tp biler dh x sakit.. langsung x ingat nk g klinik cabut gigi.. mslhnya pd aku.. biler dia sakit gigi cam ni.. aku menjadi tertekan laa.. sbb aku kena bersikap behave.. supaya tekanan kesakitan cik abg ai x tempias kena kt aku.. huhu.. pepaham la kan cemana perasaan org sakit gigi.. tp.. aku x pahamm.. sebabnya aku x penah rasa sakit gigi.. serius ok.. mmg x penah... (pandai x aku jaga gigi.. :D)

aper aku nk buat eh ari ni.. hati ku meronta2 nk kuar berfoya2.. heheh.. xleh la poya2 apa pun.. nk g jengjln laa... tgk wayang ker.. window shopping ker.. (kdg2 terbeli jgk) tp.. condition cik abg ai x mengizinkan..

aku x nk la wat keje ofis di hari2 cuti ni.. sbb nyer.. sepjg 5 hari keja.. siang mlm aku ngadap keje ofis jer.. tido pun kol 3,4 pg.. dgn itu.. aku berjaya turun 500gram last week.. huhu.. padahal xde la follow diet sgt.. every lunch aku ambik nasik.. tp mlm mmg aku xde mkn yg berat2 la.. mkn pun b4 kol 8 mlm.. lps tu aku berjaga smpi 3,4 pagi layan keja.. aduhaii.. biler nk siap ni..

perut rasa x brp selesa skrg ni.. sbb aku mengalami mslh sembelit.. mkn2 tp x buang2.. tekanan nyer aku.. td aku dh bedal 2 potong betik.. selalu nyer if aku mkn betik.. mmg membantu proses pelawasan aku.. cepat2.. x nk simpan toksid & mknn2 yg aku mkn mlm td dlm perut aku ni.. rasa boncit semacam jer ni.. tolong tolong.. kuarkan apa yg x patut.. (apa la aku merepek ni.. kata pun bosan kan.. )

3 comments:

Mazatul Azura Muhamad said...

Bestnyer cik zura.. turun gak berat badan walaupun x diet giler2.. saya nie ntahla.. tingin nak diet tapi x leh la... sebabnyer si laser tu suke makan.. so terikut la kan!!! (salahkan hubby...)

azieazah said...

ZURA, cuba makan buah2 yang berserat plak.. Mangga ker... orang kata lerr.. kot2 mau jalan.. hehehehe

Aizura said...

cik mai, tgh ada semgt nk diet ni.. kena buat la.. lgpun mmg ada misi yg perlu dilakukan.. sbb tu la kena diet gk.. :)

kak Z, buah mmg mkn gk.. lg 1 sy kena byk mkn sayur.. baru lah perjlnn lancar.. heheheh.. tp biler berdiet ni.. mkn kurg.. so, membuang pun jd kurang.. :D