Instagram

Wednesday, May 13, 2009

cik abg ai yg rajin

hari ahad we ols lepak2 kt umah jer... lgpun aku ada keje yg nk disetelkan.. hari isnin ada presentation kt user.. so, hv to prepare apa yg patut laa..

cik abg ai kan lately adalah sgt rajin ke dapur.. sgt suka la aku kan.. dgn keadaan aku dok berdiet skrg ni.. aku adalah malas nk masak2.. so, kerajinan aku seblum ni (rajin ker????) telah tertumpak ke cik abg ai pulak.. bagus2..

menu aku skrg kebykan nyer yg steam/grill/roast.. cik abg ai pun mmg suka jenis2 cam tu kan.. so, dia pun dgn kreatif nya telah menghentam keromokan masakan baru.. hasil pengaruh channel 703 laa. AFC.. aku mmg suka tgk channel msk2 ni.. cik abg ai pun ikut tgk gk.. maybe dr situ lah timbul minat dia nk msk2 tu.. heheh

kali ni nama msknnya aku xtau la.. tp.. inilah hasilnya..
actually, daging & ayam tu dh dimarinate sejak mlm lg.. (semangat gitu....) pastu, sblum masuk oven.. cik abg ai dh balutkan isi ayam (bhgn dada yg dipotong memanjang), carrot, asparagus, dengan daging yg dipotong agak nipis dan diketuk2.. (baru beli pengetuk daging.. :D) pastu, dia ikat dgn tali (yg selalu guna utk msk2) supaya gulungan tu x terbuka.. dh tu.. masuk dlm oven.. bakar la selama 1 jam..

hasil nya.. sedap aaa... aku suka.. pandai cik abg ai merekacipta tau.. masa nk marinate tu dia ada gk la tny2 aku.. aku ckp yg basic2 jer aa.. main campak2 jer apa yg nk.. heheheh.. akhirnya menjadi jgk.. we ols mkn ni utk lunch.. mmg kenyang sesangat la wpun xde nasik..

bravo la abg.. lain kali buat lg ok.. ayg sukaaaa..

No comments: