Friday, May 01, 2009

bercuti Hari Buruh di rumah jerr

memandangkan x jd balik ke perlis.. we ols pun lepak umah jer la.. keta pun x leh nk repair lg.. tunggu esok baru ada bengkel bukak.. so, menghabiskan masa yg berharga ini di rumah.. sambil membuat apa2 perkara yg patut..

mlm td kan we ols ke giant.. so, beli la brg sket utk nk masak ari ni.. we ols plan nk wat grilled chicken jer.. sbb aku still diet nasik.. heheh..

masa cik abg ai g solat jumaat td.. aku pun msk la grilled chicken ku yg simple ni.. no marinate pun.. sbb nyer masa tu aku tgh tgk channel 703 - chef at home.. rancangan kegemaran ku.. kebetulan pulak la dia pun nk grilled chicken gk.. so, tiru tiru aaa.. bahan2 pun sumer dh ada kan.. cuma beza nyer dia bkr ayam sekor.. aku dh potong 4 ayam tu.. tp still sekor gk la aku grill.. kata x mkn nasik kan.. so, mkn ayam byk sket aa..

ni lah rupa ayam yg telah siap di bakar.. yummmy... aku x wat gravy pun.. just cicah dgn sos extra hot peri peri dr Nandos.. cik abg ai ni suka sgt la sos ni.. so, dia mmg x kisah wpun xde apa2 gravy.. :)

aku tunjuk separuh jer aa... lg separuh tu.. masing2 tgh melahap mkn.. heheh.. tp grilled chicken aku kali sodap aa... menjadi.. n masak sgt elok dgn masa cukup2 1 jam.. alhamdulillah.. setel.. licin semua nyaa.. :)

No comments: