Instagram

Monday, November 16, 2009

Mee Udang - Selera Sri Tambang

hari ahad (semlm la).. we ols sajer jln2 tgk kwsn.. pusing2.. dr kulim - penang - kulim.. tp on d way tu merayau2 la kan.. knowing we ols yg sgt rajin berjln2 meng'explore' kwsn2 baru yg we ols tau.. hihi..

masa ni pusing2 dr kubang semang nk menghala ke lunas.. tp cik abg ku itu rasa nk membelok ke jln lain.. jln punyer jln.. tiba ktorg menuju ke sg dua.. dan melalui kedai mee udang ni.. berlaku lah dialog semasa melintasi..

ayg: eh, kedai mee udang laa..
abg: haa.. ni la kedai mee udang yg kita carik ari tu.. kita penah dtg mkn dgn geng kekmak kt sini la dulu..
ayg: aik, ye ker..
abg: ye la.. nk g tak? abg nk patah blk..
ayg: nak nak.. patah blk aa..

berdesup la cik abg ai wat u turn.. heheheh..


maveles x mee udang ni??
kedai ni berkonsepkan udang yg ditimbang.. harga sekilo udang rm80.. so, we ols ambik 6 ekor jer.. besar2 udang nyer.. tu pun dh rm20.. then, diorg mskkan kan lah mee udang utk 2 org mkn.. total sumer nye sekali ngan minum adalah RM29.90... ok laa.. mee udang nyer sedap.. aku sukaa... slurrppp...

6 comments:

azieazah said...

Ini ker Restoren yang masuk Majalah 3 dulu tu? Famouse Mee Udang kat area situ? betul ekk?

Anonymous said...

memang sedap kat sini . kat sini ada gak mee udang galah , mee udang ketam. ketam RM 40 sekilo. puas makan , makan sampai jilat siku heheh

azzura said...

wohoooo...oden pernah gak mkn sinih.. msa tu tatau harga ikut udang.... memula mee sampai terkojut beruk aaa tgk awat mewah benor udang nyer.. kalu kat kl cinonet jer udang.. tp belasah jer aaa mkn reramai.. da abes mkn baru tny berapa mee udang ni??? lagik sekali terkojut dengor harga... sbb ikut udang... tp sib baik org belanja...ehehhehe... apapun mmg marvelesssss sedapsss...

Aizura said...

kak azie, btul la tu.. mmg ada tulis jln2 cari mkn kt kedai tu..

anonymous, sapa ni eh? mee udang nyer mmg sdp.. leh tmbh semangkuk lg..

ochid, aku dulu pun penah dtg mkn kt sini ngan bos gk aa.. bos belanja.. biler mkn byr sendiri ni pandai2 la kan.. heheh

Anonymous said...

anonymous - la tak kan tak ingat kot. hari tu kita gi makan kat sini sekali heheheh

Aizura said...

laaaa.. suami ku rupa nya.. adesss..