Friday, July 30, 2010

jumaat laaaa

korang wat apa malam ni? aku ni selalu nya kalau dah sampai hari jumaat.. dari tengahari lagi paler otak aku dah macam2 pikir..

apa eh nak wat malam ni?
makan luar pun best gak..
nak masak? tak best la malam minggu masak.. 

hari ni.. sampai rumah dah kol 7 lebih.. gerak dari opis dah hampir kol 6.. jumaat.. bridge akan jammed.. elok je nak masuk BKE, hujan lebat lak.. bertambah2 slow la pergerakan di atas hiway.. masuk ke kulim.. jammed lagi.. biasa laa.. hujan.. semestinya macam tu..

waktu sampai ke rumah adalah lebih kurang sama dgn en suami ku.. aku sampai 2 minit awal la kot.. sebab aku sempat bukak gate & park keta.. dan tak tutup gate sebab tunggu en suami sampai.. leh dia terus masuk jer.. lagipun masa tu kawasan rumah aku baru mula ujan.. en suami kan baru je baik demam..

melencong jap.. citer pasal dia demam.. malam tadi aku masak sup ayam.. sebab dia dah 2 hari demam on off jer.. risau lak aku..


macam sup herba la pulak kan.. macam2 bahan la aku campur.. sehingga.. bila bukak tudung periuk rasa tak sabar nak makan.. (hahahahah.. tipu.. )

ok tutup citer en suami demam..

jadi nyer, hari ni .. disebabkan sup ayam masih berbaki dan en suami simpan dalam peti sejuk pagi tadi.. aku balik panaskan sup tu.. goreng ikan kering.. dan buat nasik goreng untuk 2 orang makan saja (sorang 1 pinggan jer).. mood makan kami agak kurang sejak 2 menjak ni.. sejak2 en suami demam laaa.. kalo tak mau nyer sorang 2 pinggan.. (MasyaAllah.. banyak nyer makan.. huhu)
preparation nak wat nasik goreng, en suami yang buatkan memandangkan dia dah agak sihat ari ni.. heehehhe.. (ambik kesempatan di situ.. )

lenyap lah plan aku nak makan luar dan berfoya-foya di luar untuk malam ini.. kita tengok plan esok dan lusa jadi ker tak.. kalo dah duduk rumah ni, malas betul la nak keluar.. melepak jer sesedap rasa.. :D


No comments: