Monday, July 26, 2010

malas aku dah mula datang

aku rasa korang pun sama ngan aku kan.. ada musim cam rajin sangat.. ada musim tu malas melampau.. kejadian ni berlaku kat aku bila tiba nak masak untuk makan malam.. korang perasan kan 1, 2 bulan lepas kan aku macam rajin update apa aku masak kan.. tapi sekarang ni, sampai jer depan gate.. aku terpikir nak masak apa.. tapi hati ni 70% nak makan kat luar jer.. malas ya hamatt..

suka nak duduk lepak2 jer.. menenang kan hati.. agaknya sekarang ni hati aku agak kurang tenang.. sebab tu lah malas menjelma... (ini adalah teori aku.. huhu)

tapi hari ni.. ku gagahkan diri memasak jugak.. simple sesangat... hanya lah 3 ekor ikan bawal goreng.. sambal kicap (cik abg aku yg buat kan).. dan minyak ikan (minyak masak yg diguna untuk menggoreng ikan.. maveles).. tapi jgn amalkan selalu yer minyak ikan tu.. tidak elok untuk kesihatan.. dulu aku sangat suka.. masa zaman sekolah, suka makan nasik + minyak ikan + kicap + ikan goreng... sedap siutt.... slurrrpppp...

ini pulak adalah gulai rebung + daging... hasil masakan aku hari sabtu lepas.. rebung ni ambik kat umah mak aku masa ktorg blk perlis last week.. mak aku dah siap2 rebus rebungnya.. so, aku bwk blk.. letak dlm peti sejuk.. rendam dlm air.. tiap2 hari tukar air supaya rebung tak masam..


gubahan rebung aku wat sendiri okay.. hihihihi..

serius aku cakap.. memang maveles gulai rebung aku kali ni.. bukan nak puji diri sendiri.. memang betul sedap.. hhahahah... aku ratah jer gulai ni pas mkn ngan nasik.. hihi.. kronik rebung btul la aku ni..

dapat la bagi kat jiran aku 1 bekas.. selebih nya aku & en suami ku belasah sampai licin.. hahahah..

cam tersasar lak citer malas aku.. xper lah.. aku dah malas nak taip panjang2 lagi dah.. next time lak.. :P

No comments: