Thursday, September 02, 2010

puasa hari ke 22

pagi tadi aku masuk keja agak lambat laa.. kol 8.40 baru sampai ofis.. sepatutnya masuk kol 8.. sebab nyerrr... pagi tadi boleh pulak terlajak tido.. aku biasa nye set alarm kol 6.15 pagi.. selalu nya snooze smpi lah kol 6.40.. pagi tadi mcmana ntah aku tertekan STOP.. dalam kepala otak pikir nak set balik kol 6.45.. mungkin dalam mimpi je lah aku set kan alarm tu balik.. bila tersedar.. jam menunjukkan pukul 7.35 pagi.. melompat la aku turun dari katil, terus mandi.. dan zasss.. bersiap secepat mungkin.. sblum kol 8 aku dah on d way dlm keta dah.. huhu.. gilosss...

jadi nya aku lewatkan sikit masa balik hari ni.. tak adil la pulakkan.. hihih.. wpun kadang2 aku buat jugak.. :P

nak citer pasal semalam.. aku adalah teringin nak makan Roti Sardin Gulung.. lepas tengok entry kt blog Kak Azie.. gigih la semalam balik keja terus singgah kedai mesra petronas.. top up Touch n Go dan jugak membeli roti.. kat rumah dah ada sardin & telur.. harap2 rajin la ni..

sampai rumah.. lepak2 dulu layan FB jap.. en suami sampai dia terus ajak kuar.. tapi aku tak nak lagi.. aku cadangkan keluar lepas bukak puasa jer.. makna nya makan ringan2 jer masa bukak puasa di rumah.. solat maghrib, pastu baru la keluar..

kol 6.45 aku memulakan projek membuat Roti Sardin Gulung.. Alhamdulillah, sempat menyiapkan masa waktu nak berbuka.. simple jer buat roti gulung tu.. heheheh...

ni lah hasil nyer... kalo korg nampak yg mcm bersarang tu.. adalah cheese.. ada 3 ketul dari semua tu en suami gulung letak cheese sekali.. jadi nyer bila goreng, cheese mencair dan masuk ke dalam minyak.. tergorenglah sekali.. tp sedap weh biler letak cheese.. (en suami adalah penggemar cheese terulung)..

rezeki kami di hari itu.. jiran belakang rumah yg sangatlah rajin menghulurkan juadah buat kami yg 'bujang' ini.. pada hari itu telah memberi sepinggan mihun goreng yang sedap.. cukup untuk kami berdua makan.. senang keja aku.. masak 1 jenis, dapat 2 jenis..

maka nya.. selepas kenyang makan.. terus dah malas nak keluar gi makan.. hhahahah... jadi ular sawa di rumah sambil golek-golek depan tv adalah nikmat.. heheheh..

untuk sahur, aku masak nasik.. pastu wat daging goreng kunyit.. settled untuk hari ke 22 puasa.. Alhamdulillah...


No comments: