Thursday, April 21, 2011

The Northam

ini adalah cerita 2 minggu lepas..
ish laaa.. nampak sangat lah kemalasan men'update' blog chomel ku ini..
asyik tak up to date jer.. 

meh sini aku nak cerita perihal honeymoon kitorang..
kali ni kami pegi dekat2 jer..
pegi Penang jer pun.. 
seberang laut.. padahal hari-hari aku ulang alik datang keja.. haha..

aku memilih Hotel The Northam untuk penginapan 2 hari 1 malam kami..
memang tujuan nak melepak di hotel saja..
nak pusing pusing Penang pun dah banyak kali pusing dah..
dah tak tau nak ke mana dah.. heheh..
kebetulan pulak The Northam tengah ada promotion price..
so, harus la aku grab.. 
nak tahu details pasal The Northam ni.. gi tengok sendiri kat website nya.. 
kalo tak salah 4 star kot.. ntah la, aku kurang pasti.. 

yang menjadi daya tarikan aku nak ke sini adalah disebabkan dalam biliknya ada jacuzzi..
hihi.. teringin nak dok berendam-rendam.. 
kat rumah takder kan.. sekali sekala buang duit sikit utk bersama yg terchenta.. bagus gak kan?
menyemarakkan kasih sayang.. ecehh!!

perjalanan kami ke Penang adalah selepas aku deliver chocs kat customer sulung ku itu. :)
terus kami menyeberangi Jambatan Pulau Pinang..
dan lunch di Astaka Seagate.. lama dah tak makan sini..
dulu selalu gi makan ngan Ima waktu kami keja sama-sama.. :)
1st time bwk en suami makan di situ..
en suami suka laa.. nanti kita datang lagi yer.. :)

sepatutnya kami check in kol 2 ptg..
lepas lunch, mcm awak gak lagi.. dlm 12.30 cam tu..
aku call hotel.. tanya leh ker nak check in awal..
dia suruh ktorang datang jer..
terus datang.. nasib baik bilik dah available.. 
kami pun terus check in..
yahoooo.. 



our room


the katil.. king size.. :D

jacuzzi... ku ingatkan jenis yg 1/4 bulatan tu.. takper lah.. yg ni pun OK..

wish to have bilik air macam ni.. :D


view from our room


welcome pics from us.. :)

kami lepak di bilik jer sampai kol 3.30 cam tu..
pastu, en suami ajak keluar sebab nak g beli kacang untuk kudap-kudapan..
yg disediakan di hotel tu.. kena bayar..
dah la kecik kecik jer bekas nyer.. baik g beli sendiri lagi murah..
so, kami ke Gurney Plaza kejap..
pastu, balik bilik.. aku tido.. hahahah..
best nyaaa.. tak payah nak tengok rumah yg tengah sepah tu.. :D

malam nya.. kami keluar dinner..
nak tau kat mana?
tunggu next entry.. :)

No comments: