Thursday, April 21, 2011

Nasi Kandar Beratur

sambungan episod The Northam..

dinner kami malam tu.. 
lepas selesai solat Isyak.. 
lebih kurang hampir pukul 10 malam..
baru lah hegeh hegeh nak keluar bilik..
mencari makan.. :D

salah satu tujuan overnight kat Penang Island ni adalah..
nak mencuba gi makan kat Nasi Kandar Beratur.. 
sebabnya kedai yang original tu bukak pukul 10 malam..
sebelum pukul 10 malam yang bukan original.. heheh..
kurang kick laa..

kami pusing pusing cari dengan sendiri..
tanpa bantuan GPS..
sebab, aku tertinggal henpon aku kat bilik..
henpon en suami pulak bateri dah nyawa-nyawa ikan..
adesss..
tapi.. nasib baik la jumpa.. :D
berbekalkan ilmu jalan yang en suami ada tu.. hihi


dah panjang q ni..



memasing mulut ikan.. sebab dah lapar.. lama nyer beratur..

aku punyer

en suami punyer

minum dulu

makan.. habis diet aku.. (excuse.. mlm ni jer.. :D)

pada aku, nasik kandar nya rasa biasa jer..
mungkin aku bukan lah penggemar tegar nasik kandar kot..
so, tak tau nak rasa.. hhihihi..
tapi takper.. at least kami dah merasa Nasi Kandar Beratur..
lama tu kami beratur.. hampir 1 jam..
bila sampai turn makan.. kejap jer.. hihi..

kalo korang pegi, memang korang akan tengok tempat duduk nya tak banyak pun..
mesti pikir.. ada ke tempat aku nak duduk jap g?
tapi percaya lah.. bila sampai turn korang nak duduk memang akan ada tempat..
sebab?? beratur lama sangat..
orang yg awal-awal tu dah blah dah.. baru lah sampai turn ko.. haha
memang bukan tempat ko nak melepak lama2 la..
sudah makan.. balik laaa.. apa lagi..

lepas makan.. kami balik hotel jap..
nak ambik henpon aku..
pastu, kami p feringgi..
masa tu dah kol 12 tgh malam..
ingat night market dia baru buka..
sekali.. dah nak tutup..
kol 12.30 dah nak tutup..
baru lah kami tahu yg night market bukak kol 7 mlm - 12.30 mlm..
hmmmm...
ada 1 kedai yg bukak..
en suami beli seluar pendek.. sebab lupa bawak..
esok pagi nak mandi swimming pool.. :D

dah beli.. balik laaa.. apa lagi.. haha

balik hotel.. mata dah berat..


2 comments:

sepul said...

lammmmmaaa tak masuk blog ni. dulu ghajin jugak duk baca. masa tu kak zura baru pindah duk kulim. saya nampak kak zura link kan blog saya okeh nanti saya backlink balik. hehehehee. iskk kata nasik kandaq beratoq tak sedapp. herhhh. sedapp lah!
awat hanimun pi dekat sangat.

Aizura said...

pada akak rasa biasa saja. taktau tang mana yg sedap sangat. haha. pasai tak berapa minat sangat kot. :D

takdan lagi nak p jauh2. p la yg dekat dulu. janji hanimun. tu yg penting. haha