Wednesday, January 07, 2009

sepanjang perjalanan

sori kengkwn.. entry agak basi laa.. tp baru berkesempatan nk story kan.. korg layan jer lah yer...

perjalanan dr kota dsara ke perlis.. we ols singgah kt ipoh.. layan beli pasu utk ayah aku & kakak aku.. agenda biasa kalo we ols blk ke perlis siang hari.. mmg singgah ipoh beli pasu dulu.. ayah & mak aku kan suka benor bercucuk tanam.. tmbh2 skrg ni tgh buat rumah baru kt tanah kampung kan.. so, ayah & mak dok berangan2 dh la nk tanam apa.. even, skrg ni pun dh byk pokok2 yg dh ditanam.. ehh.. termelalut ke kampung lak.. nnt aku wat entry lain la psl citer tu..

back to my earlier story.. hihi.. lps singah2 di ipoh.. we ols meneruskan perjlnn.. ke kuala sepetang.. aku dh citer kt sini kan.. so, x pyh la aku nk citer lg kan..

dari kuala sepetang.. we ols plan nk melalui jalan lama menuju ke penang.. sajer nk tgk keadaan jalan lama.. quite good laa... mcm hiway gk... ingat nya nk singgah kt butterworth.. nk g pekena sup gear box.. so, we ols pun meneruskan perjlnn..

tp yg x best nya lalu jln lama dlm penang ni.. sgt menyakitkan hati.. sbb byk trafik light.. pastu, keta byk.. melambat kan jer.. aduhh.. mula la aku panas ponggong kan.. jalan punyer jalan.. smpi la kt kedai sup gear box yg ktorg penah makan dulu masa outstation ke kem tentera, penang.. lama dah.. masa baru2 kawin.. sbb masa tu kan we ols keje 1 company..

tp frust sehh... kedai tu x bukak pun.. aduhai.. kocik ati den.. apo nk buek.. tutup sabtu kot.. xper lah.. next time jer lah kalo ada rezeki.. lgpun dh ptg sgt masa ni.. mak aku dh baper kali call dh.. dok tanya we ols dh kt mana.. huhu...

pastu, we ols pun meneruskan perjalanan.. terus masuk hiway blk.. ikut exit sg petani..

so, korg layan la pic yg aku ambik sepjg perjlnn we ols..

ni kt mana aku x ingat.. tp aku snap pic van ni.. sbb nmpk sgt unik.. yg kelakar nyer.. cik abg ai ckp keta jenazah.. aku dh x jd nk snap.. tau x naper dia ckp keta jenazah.. sbb ada tulisan jawi kt van tu.. sekali biler aku baca.. rupa2 nyer bas kilang.. aduhaiii.. apa la cik abg ai ni.. buat lawak spastik jer.. huhu

we ols singgah isi minyak kt stesen mobil.. kt mana yer... x ingat la.. tp rasa nya dlm negeri perak lg.. x tau gmbr apa yg cik abg ai snapkan tu..

kuar jer dr stesen minyak.. nmpk lak keunikan jambatan ni.. harus snap gk sbb kamera kt tangan kan.. :)

close up..

hiway baru menuju ke butterworth.. btul2 sblh pangkalan kot.. aku pun x sure apa nama tmpt nyer.. nk ke butterworth pun kena tol RM1.60... we ols ingat we ols dh slh jln.. risau jer aku kot2 ternaik ke jln yg nk ke jmbtn p.pinang kan.. huhu

hotel travel lodge.. 1st hotel yg we ols menginap as husband & wife.. hihih.. masa tu tgh cuti lps kenduri kawin kt perlis.. sblum kenduri kt pahang.. cik abg ai ada keje kena setel kt kem tentera penang.. so, harus la aku mengekor kan.. sbb masa ni we ols masih kt perlis..

masih ingat kwsn ni.. :)

apa motif gmbr ni yer..?? i dun know..

dh ada bau2 perlis dh.. nmpk sawah padi dh.. syiok nyer..



itu jer citer dlm perjlnn we ols.. nnt aku continue next entry k... mengantuk laaa..

2 comments:

azha4ever said...

aii.. salam perkenalan.. kita nya tagline sama la.. cuma i in BM u nya in english... sweet....

Aizura said...

hi astik.. slm kenal2 yer.. kebetulan lak tersama tagline yer.. but in different language.. huhu