Thursday, March 03, 2011

sambung cerita..

sambung cerita di entry balik Perlis 2 minggu lepas.. :)

kalau korang tengok entry yang ni..
tengok gambar tu..
en suami tengah pegang henpon..
itulah henpon baru dia..
konon-konon nya macam hadiah besday dari aku la..
tu pun cam terbeli jer.. hihihi..
sebab tak plan..
so, dengan ikhlas hati aku bayarkan lah..
sib baik lah tidak mahal riban riban..
cuma ratusan sajer..
tapi en suami suka.. puas hati dah dia kata...
Sony Ericson Xperia X8..
Android 2.1..
best.. aku pun suka gak..
tapi.. sabar jer lah dulu..
en suami tak berkeinginan lagi nak hadiah kan aku apa-apa tahun ni..
sedih... :(

tutup cerita henpon Android dia tu..
(sekarang ni dah aktif berFB dah la sejak pakai henpon baru yg ada byk function tu.. :P)

meh aku cerita pulak aktiviti kami sekeluarga di malam minggu..
petang tu, aku + en suami + kakak aku + anak sedara 2 org, keluar pegi ronda2 Kola Perlis..
hajat di hati nak beli belangkas..
(sapa2 yg tak tau rupa belangkas, sila Google yer.. :))
sekarang tengah musim.. sedap tau makan telur belangkas, buat kerabu..
dah lama tak makan.. ayah aku yg buatkan kerabu telur belangkas sebelum ni..
memang layan lah.. aku suka...
tapi, hajat tak kesampaian sebab dah habis..
lagipun kami pegi dah agak lewat..
pastu, kami terus pegi ke pasar malam Jejawi..
masih lagi dengan niat nak cari belangkas..
tapi tak der jugak..
tapi...... kami berjaya membeli udang lipan (sila Google jugak yer kalo tak kenal)

pastu, terus balik rumah..
tengok-tengok mak + adik dah mula nak berBBQ dah.. (ayah takder, kena keja lak malam tu)
aku request buat itik percik (style ayam percik yg mak selalu buat)..
pastu, mak bakar ikan kembung gak..
dan... adik aku suggest bakar jugak udang lipan yg kitorang beli tu..
ini lah hasil nyaa...

itik percik.. (sedap gilos.. pedass)


udang lipan bakar (manisssss.. )


ikan kembong bakar


aku ratah jer... no nasik.. sebab malam kan.. (jaga pemakanan.. :))
tengah kitorang sedap menjamah makanan di luar rumah..
sambil ditiup angin malam.. (memang best sangat..)
ayah pun balik.. join kitorang makan..
kiranya, 1/2 portion udang lipan dihabiskan oleh ayah..
dia mengadap mangkuk besen tu sorang2..
sambil anak sedara aku berdua tu dok mengecek kat tok ayah.. nak makan jugak..
bengang jer ayah.. kena kacau.. hahahah...

selepas selesai makan... masuk dalam rumah..
aku + kakak + mak, sambung menyimpul popia..
sebab kakak aku ada order dari kawan tempat keja nya..
Alhamdulillah.. rezeki kami.. ;)

itu jer lah cerita nya..

p/s: tak reti la nak wat penutup best best.. lantak lah.. :D

2 comments:

Unknown said...

udang lipan bakar? good idea ni..
aku slalu wat masak sambal je..tertarik manis da bommmm...sedapnyer !

itik percik? new menu..hehe

Aizura said...

nani - memang sedap udang lipan bakar itu.. (uish.. terbayang2 ni)
itik percik mak aku bikin mmg marveles.. ;)