Wednesday, January 25, 2012

Happy Birthday 2 me!!!

entry ni akan memaparkan kisah di hari lahir ku pada tahun ini.. :)

setiap tahun.. bila masuk jer tahun yang baru.. berdebar-debar nak menanti tarikh 20/1 sebab itu adalah tarikh di mana bertambahnya usia aku..
bukanlah menjadi hal bila bertambah usia.. tapi, memikirkan banyak betul perkara yang belum tercapai..
usia makin meningkat.. tapi perkara-perkara berkaitan dunia dan akhirat masih banyak belum terlaksana..
harapan aku.. semoga di tahun ini dapatlah kiranya aku memperbanyakkan amal ibadat, amal jariah, dan berbagai-bagai perkara yang menuju arah kebaikan.. insyaAllah..

tahun ni hari lahir aku jatuh pada hari Jumaat.. :)

tepat pukul 12 tgh malam.. org pertama yg mengucapkan Happy Birthday adalah en suami ku yg terchenta laaa..
masa tu aku sedang enak dibuai mimpi.. memang lena selena-lena nya..
yang aku ingat.. bila aku terjaga dari tidur masa pukul 1.30 pagi.. eh! betul ke? atau aku mimpi yg en suami wish Happy Birthday di telinga.. mcm berbisik-bisik gitu.. heheheh..
aku tanya la en suami.. betul ke tak? dia cakap betul.. heheh.. maknanya aku tak mimpi laa.. tapi aku mamai-mamai jerr.. ;)

rakan-rakan seofis lak dah celebrate birthday aku sehari sebelum.. lunch ku dibelanja.. best nyerr.. heheh.. thanks kawan-kawan.. kamu tahu kamu siapa.. :)

petang lepas balik kerja.. en suami jemput aku kat ofis..
en suami ajak p pusing-pusing tengok rumah.. rumah yg bakal kami beli.. tapi tak tau lagi lah bila nak beli nya..
banyak sangat perancangan yang sedang dibuat sekarang ni.. banyak sangat hal duniawi yang menuntut untuk dilaksanakan.. harap-harap kami bijak merencanakannya.. insyaAllah..

lepas tu, en suami ajak pi makan kat Puncak Mutiara..



aku order spageti bolognaise.. sedap gak.. :)


en suami order spring chicken.. ayam ni sekor.. tapi kecik je sebab ayam dara.. ;)


aku order ABC... mak aiii.. giler besar ganas ABC nya..
en suami order banana split..
wah!! banyak nyer makan..


selesai makan.. perut dah kenyang.. mata dah berat..
terus lah pulang ke rumah..
kena cepat-cepat gak lah sebab belum solat Maghrib..

aku bukak pintu..
dalam samar-samar gelap dalam rumah..
nampak sejambak bunga lily 3 kuntum di atas meja di ruang tamu...
terus aku... yeayyyy!!! dapat bunga..
dah la bunga lily kan... (feeling Ahmad Suffian & Raihana dalam Gemersik Kalbu)


cerita Gemersik Kalbu masa hari khamis tu kan scene Ahmad Suffian bagi bunga lily kat Raihana..
so, en suami dapat idea dari situ kot..
tapi aku memang sangat best lah masa tu..
rasa lain sangat.. sebab sebelum ni en suami selalu bagi bunga ros..
kali ni bagi bunga lily..
so, rasa macam sangat lah romantik nya suami ku ini.. :)


dan akhir sekali.. kek comel dari suami ku sayang...
best best best..



kebetulan pulak hari jumaat tu ofis en suami dapat balik awal..
kol 3.30 ptg diorang dah boleh balik..
so, memang masa yg bagus lah en suami beli-beli semua ni dan setup kan kat rumah..
konon-konon surprise utk aku di hari lahir ku.. :)

actually, aku dah boleh menghidu dia nak buat something..
tapi... aku tak sangka dia nak bagi bunga lily...
itu yang men'surprise'kan aku..

thank you darling.. luv u so much.. :)

p/s: hadiah birthday tak dapat lagi.. sebab aku masih lagi berfikir apa yang aku nak.. haha.. giler demand.. 


No comments: