Monday, August 24, 2009

hari pertama berpuasa

hari pertama berpuasa.. aku & cik abg ai berpuasa di perlis.. yeayy yeayy.. sgt best ok.. lama dh x sambut puasa kt perlis... sejak 12 tahun.. sejak aku duduk berjauhan dgn family ku.. sgt best rasanya tahun ini.. :)

aku just nk update gmbr jer kt blog aku ni.. apa yg we ols buat masa 1st day puasa di perlis.. xde apa2 la sgt nk diceritakan pun..

ni dua org anak buah aku yg dh bersiap lawa2.. berlipstik bagai.. nk ikut we ols g jln2..


ptg sikit.. aku & cik abg ai pegi ke tapak umah parent aku.. yg belum siap tu.. sure korg ckp.. lama btul la kan umah parent aku ni x siap2 lg.. mmg la agak lama.. sbb ayah aku buat sendiri.. dan bergantung kpd kwgn yg x dtg sedebuk.. ada sikit2 duit g beli brg.. aku & kakak pun bantu gk ayah aku sikit2.. setakat termampu.. insyaAllah ayah ckp nk pindah duduk sana ujung thn ni.. harap2 impian akan menjadi kenyataan..

aku & cik abg ai smpt lg berposing2 di tepi pokok buluh.. sambil tgk2 kawasan sekeliling.. apa nk buat eh..


jom menebang tebu.. yeeehhhaaa...

aksi kena lebehh... :)

hari puasa pertama we ols mkn ikan keli bakar.. dijamin bersih sbb ikan keli diambil dr kolam ikan yg ayah aku jaga.. alhamdulillah.. sgt sedap.. :)


2 comments:

Mohd Fairuz bin Hamzah said...

bwk balik ori tebu2 tu.. menarik.. nasik swift ok x .. hik3 :D

Aizura said...

tebu2 dh selamat menjadi air tebu yg sedap.. what do u mean 'nasik swift'? kureng paham.. :D