Instagram

Monday, February 22, 2010

dah berbunga

hari tu kan aku cakap nak tunjuk kat korang hasil tanaman kecil-kecilan kami di rumah sewa ini.. tapi hari ni aku tak nak la tunjuk semua sekali.. nak tunjuk sikit je..

dah beberapa hari aku dok perhati pokok kemboja ni dah ada kuncup2 bunga.. tapi belum kembang.. hari ni aku balik keje, parking keta, tgk dah keluar bunga la pokok kemboja itu.. sangat cantik.. bangga la jugak bila menanam mengeluarkan hasil yang membanggakan..

cantik tak bunga dia.. warnanya sangat cantik.. aku teruja..

cik abg ai balik jer terus tak sabar-sabar nak bgtau pokok kemboja dah berbunga.. mcm la dia tak tau kan.. padahal hari-hari dia la yang menyiram.. hehehe.. aku sekadar menjadi mandor.. berdiri cekak pinggang sambil memberi arahan.. boleh gitu?? hihi

4 comments:

azieazah said...

Heee.. lawo..
rasa nak amik jer buat cucuk kat sanggul... heheheh..!

ena said...

ahakss....samala ngan aku...
kalu tak hubby aku, mak aku...
aku tukang tgk, anak aku tukang petik and kasi hancur bunga heheheh

Dong & Dia said...

best kan cam bangga je bila tanaman menjadi...aku 'tangan panas' selalu tanam tak menjadi, mati ade le...tapi Rul best...gemok pokok daun kari aku bila dia yang menjaga.

Aizura said...

kak azie - tunggu la byk sikit bunga nya, baru leh cucuk sanggul byk2.. heheh

ena - takkan sumer kita nk buat kan, kena lah bagi2 keja.. hehehe (alasan)

ijan - ye ke 'tangan panas'? ke sbb tak rajin menyiram.. sbb tu la pokok panas.. heheh.. (it's happen to me also)