Thursday, September 17, 2009

kakak dh discharge

kakak aku dah selamat discharge dr hospital kangar ptg semlm... alhamdulillah, kakak dh boleh berjalan & bangun sendiri dah... cuma berpantang kali ni kena lebih jaganya sebab ceaser kan.. kena menjaga luka dgn baik... hope she's doing fine.. kakak berpantang di rumah mak.. senang mak tolong jaga..

kakak boleh menerima pemergian arwah bayi lelaki nya.. dia redha.. dia ckp dia dh mmg mengagak yg bayi nya takkan hidup lama selepas dia melahirkan.. kakak kuat semangat.. insyaAllah..

slps dpt berita kematian arwah drp mak aku.. aku x boleh nk call kakak utk ckp dgn dia.. aku hanya mendpt cerita dr mak aku saja... bukan aku x mau call kakak.. tp aku rasa sgt sebak.. hanya kami yg paham apa yg dia rasa.. apa yg dia lalui sepjg tempoh dia mengandung.. tak perlu lah aku cerita di sini... agak peribadi.. tp yg aku tau... kakak dalam keadaan stress semasa dia mengandung.. aku, mak, ayah selalu bg semangat kat kakak.. tp ini adalah ketentuan dr Allah.. kami redha..

mlm tu aku cuba telefon kakak... tp x dpt pulak.. maybe hp nya habis bateri... esok nya kakak call aku.. kami sembang panjang.. alhamdulillah, aku dah boleh kawal perasaan ku.. kalau aku lemah.. apatah lg kakak aku.. aku perlu kuatkan semangat demi dia...

mlm td call mak aku.. tny keadaan kakak mcmana.. tny jgk keadaan anak2 sedara ku yg dua org tu mcmana.. mereka dh makin paham.. mereka sendiri nk tgk adik baby diorg masa hari tu.. mak aku bwk diorg tgk arwah adik baby diorg.. diorg excited sgt.. mak aku bgtau.. adik baby dh xde.. adik baby kena simpan dlm kubur.. adik baby Allah dh ambik.. sedih sgt aku dgr mak aku cerita.. hari2 diorg mesti tny mak aku.. bila adik baby nk blk.. dgn penuh sabar.. mak aku akan ulang ayat yg sama.. cerita pd diorg apa yg jd.. dgn harapan satu hari diorg akan paham... insyaAllah...

hasil perbualan dgn mak mlm td.. mak bgtau yg kakak aku cerita.. mlm sblum kakak bersalin.. masa tido.. kakak asyik terbau wangi jer... toleh kiri wangi.. toleh kanan wangi... mungkin itu adalah petanda yg arwah bg.. yg arwah tak lama dgn ummi nya... ayah aku pulak.. sejak seminggu sebelum tu.. dh rasa x sedap hati.. siap call aku, call cik abg aku.. call kakak aku tny anak2 cemana.. dia jd cam risau.. mungkin itu jgk 1 petanda.. mak aku pulak.. mlm sblum kakak bersalin.. langsung x leh tido.. aku pulak.. seminggu sblum, aku mmg susah nk tido mlm.. kdg2 berjaga smpi ke subuh.. lps subuh baru leh lelap.. sama gk masa mlm sebelum.. aku langsung x tido smpi masuk imsak.. dan terus subuh..

kuasa Allah Maha Besar... ada hikmah di sebalik sesuatu yg terjadi.. yg penting keredhaan dr kita yg masih hidup di muka bumi.. roh arwah yg suci dan murni, tenang & aman di sana..

No comments: