Instagram

Thursday, September 03, 2009

ku gagahkan jua...

cam tajuk cerekarama jer.. hihi..

sbnrnya nk citer kt u ols ni.. yg pd hari selasa 1/9/09.. aku telah berjaya memandu seorg diri.. dr kulim ke KL.. wpun dh ada lesen keta dh lebih 10 thn dan pengalaman bwk keta selama 6 thn.. tp x penah bwk keta jauh2 sorg diri..

alhamdulillah, aku selamat sampai.. awal2 tu terasa gk la takut2 kan.. sbb x biasa.. aku ni pulak jenis yg memikir mcm2... selalu kena marah ngan cik abg ai.. sbb perangai aku yg mcm tu.. nk wat cemana.. dh aku cam ni.. mmg x leh nk buang la tabiat aku tu... semula jadi ok..

aku bertolak dari kulim kol 10 pg.. dan sampai ke kota damansara pukul 2 ptg.. perjalanan mengambil masa 4 jam.. cuaca sgt baik.. tak panas terik.. dan tak ujan... mendung2 dan sgt best sekali pemanduan ku.. kenderaan di jalan pun x la byk sgt.. ok ok jer.. so, aku maintain drive 110km/j.. kdg2 terlajak jgk la ke 120 - 130... tp behave laa.. siang2 hari ni kang kena speed trap lak..

aku berenti sekali kt rnr sg perak.. sbb nk terkencing sgt.. pastu, lg sekali benti kt hentian sg buloh.. sbb nk call ofis..

cik abg ku sgt mempercayai aku.. cuma aku je yg x percaya dgn diri sendiri.. tp mulai semalam aku dh yakin.. insyaAllah aku berani la lg pas ni.. (jgn berani yg bkn2 lak)

3 comments:

adda said...

tu la kan selalu hubby ada harap kt diorg jer.. tp sekali sekala tu terpaksa jugak le kite gagahi huhuu

Aizura said...

wah.. kol 4.44pg ko mengomen di blog ku yer.. smpt lg melayan blog smbil nk masak sahur tu yer.. hihi..
tu la adda, skrg dh ada keyakinan dh aku ni.. x cuba x tau kan.. :D

adda said...

ok la tu kan.. 4 pagi? kuang.. kuang..