Wednesday, August 03, 2011

Puasa Hari 1

menu buka puasa hari pertama adalah Nasi Goreng Pattaya..
atas request dari aku, dan disempurnakan oleh en suami..
actually, en suami menyediakan semua bahan-bahan dan menggoreng ikan bilis itu.. sedapss.. ada campuran kentang, bawang dan cili kering.. best best...

waktu tu aku tengah lalok depan tv.. sakit kepala yg amat sangat.. tak tertahan.. perlu tidur sebentar.. walaupun dah petang.. (menurut Ustaz Kazim, tak dibenarkan tidur selepas asar.. boleh menyebabkan mereng..)
tapi aku memang dah tak tahan sangat, sejak dari ofis lagi memang kepala sangat sakit..
sebab nya kami bertolak dari Perlis pagi Isnin tu, sebaik selepas sahur dgn mak, ayah & adik.. 
itu pun sebab en suami cuti hari Isnin, sebab tu sanggup balik pagi Isnin. sepanjang jalan aku memang tido jer.. sepenuh kepercayaan diberikan kepada en suami memandu sorang-sorang..
en suami stop kejap kat Hentian Gurun, dia pun rasa mengantuk. tapi en suami pegi toilet basuh muka sikit. bagi segar. aku memang dah tak daya nak sambung drive. 
masa dia turun kejap tu pun aku tertido lagi.. hihihi... 

finishing untuk nasi goreng pattaya ni aku yang buat kan.. 
Alhamdulillah lepas take a nap, dalam 1/2 jam gak la.. aku segar sikit nak sambung buat kerja.
kesian en suami sorang sorang kat dapur.. 

maka terhasillah Nasi Goreng Pattaya kami yang tak seberapa nya ini.. :)



Alhamdulillah selesai hari pertama.. tanpa membeli makanan dari luar..
itu pun en suami ada ajak gi pasar Ramadhan.. dia dah terbayang air tebu..
tapi rules telah dibuat nak kurangkan minum minuman manis.. so, lupakan lah dulu yer..
sementara masih boleh bertahan, kita bertahan dulu yer..
tak tau lah lagi nanti kan.. tiba-tiba angin malas meniup kencang.. kena lah beli makanan luar jugak..
rules yang dibuat sendiri boleh jer dilanggar begitu sahaja.. heheheh..

No comments: