Monday, August 08, 2011

Puasa Hari ke 4,5,6,7 .. gabung je lah sekali

entry pemalas namanya ni..
sebab tak sempat nak update hari-hari..
so, kita combine jer lah..

hari ke-4.. aku masak Ikan Siakap Stim dan nasi putih jer..
memang kami amalkan begitu sahaja..
masak 1 jenis je.. biar tak cukup, jangan tak habis. :)

gambar, aku lupa sangat nak snap..
sebabnya, bila azan jer terus berbuka..
bila ikan dah tertobek baru teringat.. alaaa!! tak ambik gambar lagi..
so, dah tak cantik.. dan dah malas nak bangun ambik camera/hp..
belasah jer lah.. buat je lah entry tanpa gambar..
korang bayangkan jer lah. hihihi...

hari ke-5, aku cuti masak memasak..
sebabnya en suami ku ada majlis berbuka puasa di ofis nya..
so, dengan senang hati.. aku pegi je drive-thru kat mcD kat depan rumah ku itu..
habis cerita..
siap tapau GCB utk en suami ku jugak.. hihi..

hari ke-6.. aku masak Ikan Bawal Sweet Sour + Kailan Ikan Masin..
tak dilupakan Air Sirap Bandung Soda..


tengok dalam gambar tu, memang tak nampak rupa Ikan Bawal Sweet Sour tu sebab banyak sangat bahan-bahan di atas nyaa.. hihi..
paling marveles.. air bandung soda tu lah..
aku asyik minum dan minum sampai sengkak.. hihi..
walaupun duduk rumah jer, tapi aku sangat lah dahaga di hari puasa ke 6 ni.. sebab banyak buat kerja rumah sambil berjalan ke hulu ke hilir..
dan juga cuaca di luar sangatlah panas..
dugaan dari Allah... :)

buka puasa hari ke-7 pula.. iaitu semalam..
pikir punya pikir nak masak apa..
tanya en suami.. dia suruh buat lasagna.. katanya bosan makan nasik..
tapi aku cakap nak buat Nasi Ayam..
sajer nak try cara baru buat ayam tu.. bakar dalam oven lepas rebus..
selalu nya aku buat style Hainan.. kali ni sajer nak tukar sikit.. :)

ni aku show off gambar ayam & nasi jer eh..
sayur-sayuran takde sebab malas nak keluar g beli..
lagipun en suami ku bukan nyer nak makan sangat sayur-sayuran..



itu jer lah aku nak cerita..
terliur lak tengok gambar makanan di hari puasa ni.. hihihi..

planning menu hari ni adalah Lasagna.. dan ingat nak try buat bubur lambuk la jugak..
tunggu update esok-esok pulak yer.. jadi ke tak menu aku ni.. hehehe..

Selamat berpuasa hari ke 8 buat semua... :)

No comments: