Tuesday, August 23, 2011

Puasa Hari ke 22

dah lama sangat dah tak update menu masakan ku di hari berbuka puasa..
malasssss sangat nak update tau..
bukan sajer sajer tak mo update.. dah malasss.. takde idea nak cerita..

hari ni aku excited nak cerita..
sebab nya semalam aku berjaya buat kuih yang aku sangat suka makan..
actually, teringin sangat nak makan kuih ni masa bulan posa ni..
dah nama pun tak pegi pasar Ramadhan kan..
mcmana nak beli kuih muih..
lagipun rasanya kalau beli macam kurang sedap dan tak menepati citarasa jer..

balik kerja semalam.. mula-mula plan awalnya aku nak buat roti lenggang..
dan pada pertama kali nya aku mintak en suami belikan lauk untuk berbuka puasa..
aku just balik masak nasi jer di rumah..
angin malas nak masak lauk dah datang la sikit sikit.. :D
lagipun dah takde stok bahan basah kat dalam peti sejuk..
boleh jer nak g beli bahan basah.. tapi sebab dah memang set dalam kepala otak tak mau masak..

pastu, aku singgah kedai jual barang2 bakeri..
mencari acuan untuk membuat kuih cara..
lupa plak nak snap gambar acuan yg aku beli tu..

tapi yang aku snap adalah hasil terakhir .. :)
sempat siap sebelum berkumandang nya Azan untuk berbuka puasa..
memang tak sabar2 jer nak rasa .. ye la kan, sebab 1st time buat sendiri..

lepas Azan jer.. baca doa.. minum air masak.. dan zassss.. sebijik ke dalam mulut..
sedap nyerr.. memang seperti mana yg aku impi-impikan..



mula-mula aku rasa cam banyak nyer aku buat..
sekali tengok.. cukup-cukup jer..
en suami pun suka.. itu yg penting.. :)

menu lain, semua nya beli..
so, malas lah nak show off.. :)

Selamat Berpuasa hari ke 23 yer kawan-kawan..
hari ini nak berbuka puasa di buffet.. hopefully puas hati.. :)


No comments: