Monday, September 15, 2008

cerita puasa hari ke 12 (jumaat)

jumaat lps punyer la jammed on d way aku nk blk dr ofis.. ari ni lak cik abg ai ada buka puasa dgn kengkwn sekolah dia kt area sunway pyramid.. aku lak skrg ni if blk dr ofis.. mmg x lalu mrr2 yg kt kepong tu.. dr gombak aku akan masuk ke jln kuching dan melalui hentian duta menuju ke nkve tol jln duta.. aku masih takut2 nk lalu kt kepong tu psl tiang retak tu kan.. sbb nyer kalo ptg2 waktu org blk keje ni.. kt situ selalu nyer akan jammed.. sbb tu la aku x lalu situ.. kalo pg2 nk g keja je aku berani lalu.. sbb laju je pg2 kt situ.. x jammed pun (aku kan kuar umah lmbt.. org sumer dh slmt smpi ofis.. hehe)

sekali dgr ler kt radio ckp ada eksiden kt area jln duta menghala ke jln semantan.. so, aku assume sikit jer la aku nk tempuh jammed.. bila smpi je kt area hentian duta tu.. keta dh slow2 je nk masuk ke arah nkve & penchala link.. mula2 aku mmg tegar jer nk lalu nkve.. tp, tgk2 ada 2 bijik ambulan dh masuk ke arah nkve & jln sgt sesak menghala ke situ.. so, terus signal.. himpit ke kiri.. laju je berdesup masuk ke penchala link.. fuhhhh.. lega.. biler kuar dr penchala link.. tgk2 jammed lg kt dpn tesco mutiara dsara.. punyer la panjang.. punca nyer sbb trafik light utk membelok ke pelangi dsara tu laa.. kejap sgt ijau nyer... mau la x q pjg giler... dh la panas terik kt luar.. tension nyer aku...

dh la nk ke sunway piramid lak kan.. sekali cik abg ai call ckp dia dh smpi umah.. aduhhh.. padahal aku kuar ofis dulu td dr dia.. nama pun dia naik moto kan.. harus la cpt jer wpun jammed..

lps jer melepasi trafik light yg giler2 tu.. lega la sikit.. then, q lg kt dpn trafik light dpn dataran sunway.. kt situ mmg terkenal gk ngan tersengguk2 kan.. aduhhh.. sbb tu aku x suka lalu sini.. lebih suka lalu nkve.. kuar je kt tol KD.. cpt je smpi umah.. tanpa perlu q kt trafik light ni..

sampai je umah.. dgn sepantas kilat soh cik abg ai turun sbb aku main double park je kete kt bwh.. sbb nk dkt nk ke lif.. nk g simpan laptop dulu laa.. penat la nk angkut sekali kan.. bahaya nk tinggal2 laptop lam kete.. kang citer lain lak jd nyer..

pastu, terus la cik abg ai drive lak.. lengoh dh kaki aku.. we ols pun menuju ke sunway pyramid.. ke tmpt yg they ols dh janji kan.. iaitu kt Flamming Steamboat.. aku x ambik gmbr pun.. sbb x bwk kamera.. guna camera phone ni kan cam x berapa clear lak nnt.. hehe.. xper laa.. ada member cik abg ai ambik gmbr.. if dia bg nnt.. aku ltk ler kt sini k..

ni ler tmpt nyer.. sapa2 peminat seafood & steamboat.. leh ler try.. harga reasonable laa..

website nyer.. http://www.flamingsteamboat.com/

2 comments:

Eija @ Purple28 said...

wah cam bes jer..murah plak tuh...harus mencuba ni

Aizura said...

eija, g la cuba.. bg sy.. berpuas hati la.. sbb i luv seafood.. huhuhu