Instagram

Wednesday, September 10, 2008

musang

kesinambungan citer aku berhujan.. mlm tu kan aku sgt selesema dgn idung yg tersumbat jer.. aku, cik abg ai, in laws & adik ipar tgh melayan tv.. tiba2 kan terdengar mcm ada sesuatu jatuh kt atas bumbung dapur.. cik abg ai & mak mertua aku laju jer lari keluar tgk aper yg berlaku.. we ols mmg suspect ada musang tangkap ayam.. sbb td pun dgr bunyi ayam gk..

selidik punyer selidik.. mmg ada musang.. the best thing is.. abah kan x leh nk dok diam.. dgn sedaya upaya dia bgn gk nk keluar.. (guna tongkat la.. tongkat yg ltk kt ketiak kiri kanan tu).. so, abah pun suruh cik abg ai ambik pisang.. masukkan serbuk racun kt dlm pisang tu.. pastu campak ke atas bumbung.. nnt musang tu akan dtg mkn pisang tu..

setel satu perkara.. mlm tu masa tido ada gk la dgr2 cam musang dh panjat bumbung umah..

keesokan pagi nyer.. mmg ada musang yg dh mkn pisang tu.. tp musang tu lom mati.. sbb racun yg ltk dlm pisang tu.. racun yg agak lama.. so, kesan nyer agak lambat la.. so, musang tu pun dok lalok2 je kt tepi pokok pisang..

tgk la keadaan musang ni.. sian.. tu la.. sapa suruh nk mkn ayam.. kan dh kena.. (cam kejam je kan.. huhuhu)

No comments: