Instagram

Tuesday, June 29, 2010

keja gila jap

hari ni tepat jer kol 5.30 petang, terus log off pc.. terus cargas memandu kereta pulang ke rumah.. cuaca cerah sangat.. takde hujan pun.. dah berjanji dengan en suami nak main badminton kat kawasan rumah.. esok en suami saya itu ada lawan badminton di ofis nyaa.. praktis lah konon2 nyer kan.. penat wehhh!! bini dia ni terer ya hamat.. hahahahah..

tapi hari ni jem la pulak kat jambatan pulau pinang itu.. aku sampai rumah dah 6.50 ptg.. cargas naik atas tukar baju yg bersesuaian sebab hari ni gi keja pakai baju kurung.. sempat lah kami bermain selama 20 minit.. pastu, terus keluar rayau2 gi carik mesin air mineral tu.. selalu nya ktorg beli air mineral dalam botol 20 liter.. beli nya kat perlis.. tukar botol jer.. kedai kat sini takder pulak jual macam tu.. disebabkan agak dah beberapa minggu tak balik perlis, stok air mineral kehabisan.. sebab tu lah mencari mesin air mineral.. nasib baik jumpa..

lepas setel hal air.. g kedai char ko tiau lak.. makan char ko tiau + nasik lemak.. boleh??? penat jer buang lemak selama 20 minit tadi.. hahahahah.. makan laju2.. terus balik rumah.. kol 8 mlm dah sampai rumah.. sempat lagi solat maghrib di rumah sajerrr.. cepat btul perjalanan kami.. sebab lokasi nyer dekat2 jerrr..

lepak2.. tengok tv.. sambil tengok Hotel Mania.. sambil aku melayan tenet.. layan blog.. kol 9.15 malam.. aku rasa sangat nak makan durian.. dari ofis lagi dah terasa.. tapi masa keluar tadi boleh lak lupa nak singgah pasar malam nak beli durian... terus sound en suami..

isteri: abg, jom gi carik durian.. teringin la sangat nak makan..
suami: mana ada dah.. dah lewat ni..
isteri: ada laaa.. pasar malam mana tutup lagi.. xper lah.. lain kali lah..

en suami terus diam, sambung tengok TV.. (kejam btul laaaa)

isteri: abg, jom la kita kuar jap.. pasar malam dekat Tmn Selasih jerr.. kita gi beli durian jer..
suami: jom.. ayg drive..
isteri: OK.. (dgn laju memakai tudung dan muka yg sememeh.. hihi)

terus g psr mlm yg jarak dr rumah lebih kurang 1 KM jer.. terus park dekat tempat orang jual durian banyak2.. laju2 gi tengok2 dan terus beli.. 4 biji RM10.. terus beli tanpa berpikir panjang...

laju2 balik umah.. kol 9.35mlm dh smpi umah.. terus en suami dengan laju mengopek durian.. dan dgn laju nya jugak, isteri nya menjamah.. hihih

ingatkan tak habis, sekali licin ko 4 biji durian.. kami berdua makan.. keja gila!!!!


No comments: