Wednesday, August 11, 2010

hari pertama berpuasa Ramadhan di tahun 2010

Alhamdulillah, pagi ni berjaya bangun masak & bersahur.. dalam kemalasan yang melanda diri.. ku gagahi jugak.. malam tadi aku tido awal sangat.. belum pukul 10 aku dah melabuhkan tirai.. sebelum tido, masak nasik dulu.. biar jer panas dalam rice cooker..

kol 3.30 pagi.. aku dah terjaga.. risau gak takut terlajak tido sampai tak bersahur.. aku bangun ke toilet.. buang air.. pastu, sambung tido balik dan set alarm kol 4 pagi.. tapi mata dah tak leh nak lelap.. terus kejut en suami ajak turun bawah.. temankan aku nak masak jap untuk sahur..

nasib baik lah ada sotong dalam peti sejuk.. kalo tak, alamat goreng telur jer lah.. so, menu sahur tadi adalah sotong masak kicap.. Alhamdulillah, kenyang kami berdua makan..

en suami cuti hari ni.. dia kan bekerja di Kedah.. so, 1 Ramadhan diorg cuti.. besh nyer.. aku dah senaraikan tugas2 yang dia perlu buat kat rumah hari ni.. selain dari dia kena study untuk exam dia start this weekend.. aku dah mintak dia gi pasar pagi.. sebab nya stok barang basah di dalam peti sejuk sudah kehabisan.. nak kena ada stok gak untuk nak masak sahur.. untuk berbuka, maybe beli je kot.. cam tak sempat je nak masak2..

ok lah, aku nak sms list barang untuk en suami gi beli di pasar.. berjumpa lagi di lain entry.. :)



3 comments:

.: Ain aka Ibu Qaisara.. :. said...

akakkkk...
selamat berpuasa utk akak ngan abg awiee..
bila nk buke pose sesama eh? :)

Aizura said...

selamat berpuasa utk ain & din jgk.. biler nk dtg kulim.. leh la bkk posa sama2.. :)

.: Ain aka Ibu Qaisara.. :. said...

cis!dtg kulim..jauhnyee..hahaha..akak la dtg sini..kita bukak pose sesama kat Jeram..sedapnyeeehhh