Instagram

Wednesday, November 24, 2010

jadi jugak bihun goreng

petang tadi aku sampai rumah kol 6.. wah!! best nyer sampai rumah awal kan.. hari masih siang..
masuk jer rumah, terus keluarkan daging korban beku.. check dalam almari, ada tak bihun..
yes!! complete.. maka projek nak menggoreng bihun diteruskan..

call en suami, nak check di manakah beliau.. hihi

isteri: abg kt mana?
suami: stadium keladi.. nanti abg keluarkan daging dan check bihun ada ke tak yer.. (awal2 aku dh sms en suami dan bg arahan cam ni.. hehehe)
isteri: ayg dh check, bihun ada.. daging pun dah keluarkan..
suami: eh! ayg kt mana? dah smpi rumah ke?
isteri: a'a.. dh kt umah dh..
suami: eh! awal nyer sampai.. selalu nyer kol 6.45 baru nk smpi..
isteri: td kuar tepat2 kol 5.. sbb tu smpi awal.. sib baik blk awal, kalo tidak sangkut jem.. ujan mula turun lebat dh td.. 

............. bersambung dgn citer lain lak.. bla bla bla...

maka nyer... bermulalah kembali keje ku di dapur..
rendam bihun.. potong daging..
basuh pinggan mangkuk yg sedia ada dlm sinki..
en suami pun sampai lah ke rumah di kala aku tgh nk siap2kan bahan menggoreng..
en suami tolong kopek bwg putih..
setel sumer, aku pun goreng lah bihun... takde sayur pun.. togel jer bihun goreng aku..

ingat nk ambik gmbar.. tp tak jadi lah.. sebab bihun tak cantik..
tapi sedap.. seperti yg aku nak.. hehe..
bihun goreng hitam.. (sos tiram + kicap)
macam yg mak aku buat masa ktorg balik perlis ari tu..
teringatkan yg mak aku masak tu lah yg membuatkan hari ni aku nak buat sendiri.. :D

itu jer lah citer pasal bihun goreng aku petang ni..
ntah apa2 lah entry aku ni..
tangkap sedap jari nak menaip jer...
kalo korg kurg paham.. paham2 lah sendiri yer.. hihihi...


No comments: