Friday, November 26, 2010

Salam Hari Jumaat


Selamat pagi jumaat…

Hari ni aku sampai ofis awal oooo…
kol 7.55 pagi dah mengonlinekan diri dah..
semangat hari jumaat beb..
malam tadi tido awal.. blum kol 10 dah hanyut..
jadi nya, pagi tadi terasa cam terlebih tido..
so, alarm bunyi pukul 6 pagi, terus aku bangun..
sempat lagi iron baju kurung utk dipakai hari ini..
6.52 pagi, aku dah turun bawah nak start engine keta.. wah!! Awal seh..
tepat kol 7 pg, gerak dari rumah..

Jalan adalah sangat tenang di awal2 pagi ni..
takde kesesakan luar biasa pun..
Alhamdulillah.. suka nyer aku..
tapi, jarang2 nak dapat kerajinan aku bangun awal macam ni.. hahaha

Cerita pasal petang semalam, masa on d way aku balik keja..
gerak dari ofis kol 5.20 ptg.. selalu nya jalan adalah OK..
bila nak masuk bridge jer, notice board tulis ada accident kat KM0.3..
aiyaaa.. dh dkt kuar bridge arah ke mainland.. masak la aku dlm keta..
seperti dijangka, nak masuk bridge jer dah sesak yg amat..
smpi kena himpit2 lak keta aku wpun pada awalnya aku mmg di lorong yg betul..
sgt geram.. :P
masa tu minyak keta aku ada ½ tank...
masa terkedek2 nak masuk bridge, masa tu jalan adalah dalam kedudukan menaik..
aku perasan, meter minyak aku berganjak berkurang menjadi hampir ¼ tank..
aku gelabah.. naper tiba2 minyak kurang ni..
risau jer aku, dah la jalan jem.. mau nyer minyak keta aku tiba2 habis..
apa aku nak buat... dah mula gelabah sotong.. L
aku dh siap tutup ekon, bukak tingkap.. (kelakar plak bila diingat)
pastu, lama2 bila keta dah kembali dalam kedudukan mendatar, meter minyak kembali menjadi ½ tank..
huhu.. legaaaa!!!!
betul laa.. en suami penah bgtau, tu sebab sensor dlm tank minyak detect kedudukan paras minyak berkurang sbb keta kita senget kan..
ye laa.. mau tak gelabah.. jalan jem kat atas bridge.. bukan nyer ko boleh nk patah balik pun..
terkedek2 la ko sampai ujung bridge.. :P

Yg menyebabkan jem adalah, ada kereta rosak di lorong paling kanan..
masa tu kat KM8.3 (kalo x silap aku)..
lepas jer kat keta rosak tu, jalan kembali normal..
tak laju dan tak jem.. tapi hazab lama jgk la nak lepas jem tu..
masa aku sampai kat KM0.3, eksiden tu pun dah dialihkan..
pastu, bersambung dengan hujan pulak..
fuh!! Mencabar..

Jadi nyer, aku sampai rumah hampir pukul 7 la ptg semalam..
penat jer kuar awal.. tak per lah.. rezeki kan..

Hari ni pulak, memang plan nak keluar kol 5 tepat..
sebab, mahu pulang ke perlis.. :D

Dah plan, esok nak g beli laksa Kak Su..
lama dah mengidam nk makan laksa ni..
nak wat sendiri, malas la pulak..
gi beli jer lah senang..

Ok lah.. aku nak mula buat keja dah ni..

Sehingga ketemu lagi...

2 comments:

Anonymous said...

Oh! aku x dapat merasa saat2 indah dlm trafic jem semalam sbb balik kul 3 pm.. :p

Aizura said...

berlagak la hg boleh blk awal.. :P