Instagram

Thursday, November 04, 2010

jangan degil

kalo ikutkan plan aku malam tadi....


sempat membuat usul kepada en suami semasa belum tidor.. dengan tegas beliau menjawab.. TAK NAK..

dengan sepantas kilat.. hati ku menjadi kecik.. terus mengambil bantal lalu menutup muka.. dan paksa tidor sehinggalah memang betul2 tidor..

pagi tadi, tengah siap2 nak hantar en suami pegi keja.. aku menyuarakan usul baru..
"nanti ayg nak balik perlis, sorang2.. esok lusa ayg balik sini.."

en suami tidak menjawab ya atau tak.. tapi berkata..
"hari sabtu kena balik, nak hantar keta gi check ada bunyi-bunyi tu"

aku membalas.. OK

tapi dalam hati aku pun berbelah bagi la berani ker nak balik sorang2 ni.. huhu..

tengahari gi makan dengan en suami.. dia berkata
"tunggu abg abih keja, kita balik sekali"

aku yang masih bersaki baki merajuk..
"takper lah, ayg balik sorang.. nak balik kejap jer.. lagipun abg nak study kan"

en suami tak puas hati lagi..
"abg risau bg ayg blk sorg, nanti tiba2 jumpa banjir.. gelabah sorang2.. xper, abg bawak balik buku.. "

aku nak memanjangkan rajuk..
"nanti lah ayg pikir dulu nak balik ke tak.."

lepas selesai makan, antar en suami balik ofis.. aku terus balik rumah..
(pelik eh naper aku dok umah? hihihi.. minggu depan tak dok umah dah.. :P)
terus on laptop.. layan fb.. layan ym.. usha2 pasal banjir kat perlis..

maka nya.. terhasillah status baru di FB.. huhu


jalan nak masuk ke perlis tertutup dek banjir.. memang tak dapat nak menembusi menggunakan kereta.. lainlah kalo tiba2 keta aku leh transform jadi speedboat.. huhu..

lupakanlah angan2 nak balik tengok banjir yerr.. meh kita raya deepavali di kulim sajerrr..

en suami membebel kat aku sebab nyer aku tak percaya cakap dia.. dia dah kata, masih banjir.. macamana nak masuk ke perlis.. jalan tersekat.. tapi aku degil..

moral of the story: jangan lawan cakap suami.. (bergantung kepada keadaan la kan.. hihihihi.. jgn marah abg ku cayang.. muahhhsss.. )


2 comments:

Fadzil said...

keh keh keh degil lagiiii..., che abg hang tuh keturunan dukun bah weiiii, jangan tak ingattt

mohd said...

huhuhu... ampa niehhh...