Instagram

Monday, November 01, 2010

Banjir

sekarang ni aku berada dalam kerisauan..
siang tadi aku call mak aku tanya keadaan hujan di perlis..
memang dah 2 hari hujan tak berenti2..
rumah mak ayah aku tepi sungai..
air sungai memang dah sangat penuh..
dah sama paras dengan daratan.. merisaukan..
baru tadi mak aku sms bagitau.. air sungai dah melimpah naik..
dah penuh dalam longkang tepi rumah..
belum masuk ke dalam rumah lagi..
jadi mak ayah & adik aku kena standby la malam ni..
kemungkinan besar air akan melimpah masuk rumah..
ish.. aku risau sangat ni..

kat perlis memang dah rata-rata tempat mengalami banjir dah..
tadi tengok berita kat TV3.. memang dah ramai yang dipindahkan ke penempatan sementara..
mungkin banjir besar bakal berlaku lagi di perlis..
ya Allah.. risau lah aku ni..
doakan semoga semua nya selamat..
kesian mak ayah aku kalo rumah masuk air.. :(


1 comment:

puterikiut said...

sian kan depa.. umah mak nieta pun wpun tak naik ayaq tapi depa beli brg2 kering siap2 takut tak boleh nak keluaq beli sbb jln semua ditutup.. smlm call electric pun dah putus..mmg tak boleh nak buat apa la..nak tgk tv pun takleh..harapkan berita kat radio yg pakai bateri..sian sangat