Friday, February 18, 2011

Cerita hari ini… :D

Hari ni lepas balik keja.. sampai rumah, terus kemas2 apa yg patut..
pastu, jom balik Perlis.. hihi..

Mula2 ingat nak balik minggu depan.. nak bawak anak sedaraku, Along, nak gi Langkawi..
(bukan la bawak dia sorang, semua2 yg ada harus diangkut sekali yer.. :D)
sebab nya yg lagi satu, minggu depan 27/2 adalah birthday Along..
pak ngah nya dah ’ter’janji nak bawak dia gi Langkawi masa birthday dia..
harus lah diingat sampai bila2 OK..
tapi, malangnya minggu depan ktorg tak boleh nak balik..
sebab, en suami ada mid term exam 6/3..
so, minggu depan kena lah stay di rumah..
harus study yer..
kalo balik kampong, takde masa nye nak study..
kejap2 je tengok dah hilang, g memancing.. huhu..

Oleh itu, kami balik Perlis minggu ni..
tapi tak pegi la Langkawi minggu ni.. sebab gaji pun belum lagi kan..
postponed pegi Langkawi selepas en suami habis exam mid term la kot..
mungkin weekend selepas en suami exam..
tengok lah nanti mcmana.. akan di’plan’ lagi.. J

Ikutkan perancangan makan2 di Perlis minggu ni…
gulai itik + pulut kuning dan jugak.. burung goreng..
ye betul!! Burung goreng.. burung apa tu aku tak pasti..
yg pasti bukan la burung gagak.. huhu
ayah aku la pegi menembak burung.. sekarang dah musim banyak burung..
sebab padi dah mula berbuah.. maka banyak la burung2 datang nak curik padi.. J
mak aku bgtau, tengah banyak la burung sekarang ni..
ayah aku hari2 kot pegi menembak..
aku suka kalo burung ni goreng garing.. pastu, ratah jer..
tak pun wat masak halia.. sedap jugak..
dah lama tak makan..
J

Lagi satu citer best..
semalam mak aku SMS aku..
„Along pi promote kat cikgu dia kata mak dgn umi dok buat simpul kasih. Dah tu cikgu nak ambik la. Dia balik tanya mak sekilo berapa. Dia tak habaq harga lagi kat cikgu”
Aku macam... alahai.. comel nyer la anak buah aku ni..
baru darjah 1..
pandai betul pegi dok cerita kat cikgu dia..
aku bgtau en suami, pastu en suami cakap balik ni kena bagi upah RM5 kat Along.. heheh
wah wah.. mesti Along suka eh dapat duit..
pak ngah kan pemurah hati ..
J
Ok lah.. itu jer nak citer..
Nak buat entry lain pulak.. J


No comments: