Instagram

Friday, February 25, 2011

hari minggu balik Perlis lagi.. ;)

hari minggu yg lepas kami balik ke Perlis.. 
seperti yg dah diwar-warkan di entry ini dan yang ini.. 
bertolak dari Kulim selepas maghrib.. pukul 8 lebih..
dalam perjalanan hanya makan roti jer..
sebab mak dah janji nak masakkan Burung Tiruk Masak Halia..
jadi, perlu kosongkan perut.. balik makan di rumah.. yahoo!!

tiba2 jer henpon en suami buat perangai.. 
touch screen langsung tak function.. 
dah la masa tu ada sms dari kakak ipar aku.. 
so, sms tu tak leh nak bukak laa..
dah off.. on balik.. masih sama.. 
nampaknya ajal hp tu dah sampai.. huhu.. 
nanti lah kita pikirkan solution nya.. 

kami sampai di Perlis pukul 10++.. 
tak sabar2 nak makan ni.. tapi lepak tepi sungai dulu.. sembang2 jap.. :)
pastu, baru masuk rumah.. nak makan nasik .. 
aku makan nasik sikit.. tapi meratah burung yg banyak nya..
dah lama tak makan..
kena pulak cara mak aku masak tu, memang takde bau burung pun..
selalu nya, burung ni akan ada rasa daun kayu.. especially kat bahagian daging dada..
tapi bila mak masak cam tu, memang langsung takde bau..
sedap sangat...
(lupa nak ambik gambar sebab sangat sedap.. :D)

esok nya, pagi2.. keluar pegi KTM..
jadi, kami pergi ber-4...
aku, en suami, Along & Adik Iti.. (1 happy family.. :))
sajer je usik Adik Iti, cakap kat dia nak naik keretapi..

Adik: kita nak pi mana ni?
M.Ngah: nak naik ketapi, nak pi KL..
Adik: adik tak mau.. adik nak balik.. (sambil suara sedih2.. )

Adik Iti memang penakut sikit kalo hal2 macam ni..
tapi kalau nak pegang binatang yg aku geli.. berani dia..
selamba je pegang cacing besar2 tu.. eee.. geli laaa..

Along ok jer.. 
dia sanggup jer ikut kitorang ke mana2 kitorang nak gi..
lagi dia excited nak naik ketapi..
next time ye Along.. nanti kita naik ketapi.. :)

lepas tu, kami g CMart Arau..
usha2 kulit popia.. ada ke takde jenis yg aku selalu guna..
malangnya takde jugak.. 
kat Perlis belum jumpa lagi brand KG, pek kaler biru..
selalunya bila aku nak balik Perlis, aku beli banyak2 kat Kulim.. bawak balik Perlis.. 
mak & kakak aku pun skrg ni tengah mengusahakan popia simpul kasih ni jugak..
Alhamdulillah, ada jugak mendapat sambutan di Perlis.. 

lepas di'pow' oleh budak berdua ni di CMart.. 
kami ke Kangar pulak..
tujuan adalah nak membeli henpon baru nak menggantikan henpon en suami yg dah nak rosak.. 
nak beli henpon murah2 jer.. yg biasa2 jer..

parking keta berhampiran The Store.. 
lalu kat The Store.. budak berdua ni cakap diorang lapar..
Along cakap, dia terbau jagung yg sedap.. hihi.. 
demand OK..
jadi, PakNgah bawak diorg lepak kat stall yg jual jagung + waffle tu..
isi tangki dulu.. :)

Along order waffle.. Adik order jagung.. 
tapi bila waffle Along sampai, Adik pow jugak..
pastu, Along tak kenyang.. kena order lagi 1 waffle..
dah pandai makan budak2 ni..
dulu agak susah.. kena paksa baru nak makan.. 
suka tengok diorang makan.. :)



dah kenyang perut budak2 ni...
kami mencari kedai menjual henpon pulak..

nanti sambung cerita lagi..
* henpon dah dibeli..
* malam nya kami BBQ.. :)


No comments: