Instagram

Friday, February 11, 2011

teringat gulai itik.. slurrppp..

masa balik ke perlis 2 minggu yg lepas, aku suarakan kepada mak aku..
teringin nak makan pulut kuning + gulai itik..
dah lama gak tak makan.. sedap nyerrrr...
lalu, mak aku pun berusaha sedaya upaya mencari sapa2 yg membela itik di kampung kami tu..
sekali, sepupu aku ada membela itik..
Alhamdulillah.. rezeki..

mak aku dah order 2,3 ekor itik..
insyaAllah weekend minggu depan ktorg balik..
dapatlah dikorbankan itik itu..
best nyerrr.. rasa tak sabar dah ni.. huhu..

aku memang suka sangat makan itik..
tambah2 kalo mak aku buat masak gulai..
sedap... ratah2 jer aku makan..
sebab tu kalo masak itik, selalu nya mak aku masa agak banyak..
padahal family kami je pun yg makan..
tapi sebab suka ratah2.. sampai 2 hari dok makan itik jer..
seriusss.. aku sangat suka.. :D

korang suka tak makan itik??

lagi satu kan.. aku rindu kan saat berBBQ bersama keluarga atau kawan2..
best nyerrr...

nota kaki: bila waktu rehat rasa tak ngantuk.. tak lapar.. layan tenet jer laa.. 

p/s: hati ku gundah gulana memikirkan tuntutan 'nafsu' .. :P

4 comments:

JunAina said...

wahhh...teringat saat ke bandung makan nasi bebek tapi tak boleh lawan gulai itik kelantan...slruppp...

Aizura said...

ye ke kak aina.. x penah rasa laa.. kami dok besa makan gulai itik mak kami ja.. :D

nani said...

xpernah makan itik..
telur itik aka telur masin je pernah ;p

ape rasa itik ek?

Aizura said...

camner eh aku nk describe rasa itik eh.. agak berbeza dengan ayam la.. liat2 sikit.. :D i loikee..