Wednesday, June 11, 2008

apa la nak jadi

pagi ni kuar g ofis.. hubby yg antar.. sbb hubby nk terus g putrajaya.. ktorg drop by kt caltex sri damansara.. nk isi minyak.. ni kira nyer 1st time nk isi minyak sejak harga minyak dh naik ni.. isi cam biasa la RM50 (guna cash ok!!).. 18 liter ++ jer.. yg naik pun 1 1/4 sengat jer.. sikit nyer.. aku terasa tersangat emosional bila tgk meter minyak berganjak takat tu jer.. mula lah aku rasa nk maki hamun macam2 benda ni.. terus rasa moody jer.. kena plan blk la masa keja aku cam ni.. keta aku tu pulak.. mmg ler agak kuat makan minyak nyer.. so, paham2 la kalo minyak naik harga ni.. rasa cam nk pengsan la rasa bila naik smpi 78sen.. big amount tau.. sebagai rakyat biasa.. terpaksa redha dgn apa yg kerajaan buat.. tp kita ada hak jugak utk bersuara..

tinggalkan hal minyak.. penat kepala aku nk pikir.. kat ofis hari ni.. mcm2 hal nk kena setel.. aku kena handle 1 projek yg baru masuk.. pengalaman projek yg lepas mengajar aku cemana nk handle projek seterusnya.. gud luck to u Zura.. hihi.. wish kt diri sendiri.. hope I will fine..

sajer nk tunjuk kt korg apa yg ada kt atas meja aku ni.. huhu.. sambil dok tunggu restart laptop ni.. usb x detect lak.. huhu..

henpon nokia cabuk pun aku dok pakai lg.. :)

kipas chomel ni ayah aku dpt hadiah masa masuk competition menembak clay kot.. aku guna sejak zaman aku study kt UM lg ni.. lama dh..

botol air aku yg senantiasa di sisi..

bantal pun ada tau.. waktu2 emergency ni.. hehe..

setakat tu la yg aku nk tunjuk kt korg ari ni.. ptg hubby aku dtg pick up aku kt ofis.. meter minyak kembali seperti sebelum isi minyak.. hubby g putrajaya.. blk dr putrajaya.. terus ke jln raja chulan.. terus ke ofis aku.. minyak perlu diisi lg... aduhaii... sedih nyer aku tgk.. hari ni hati ku berakhir dgn penuh emosional dgn kenaikan harga minyak.. :(

4 comments:

azieazah said...

Zura.. nak soh sabaq pun macam tak kena gaya.. hehehe..

Lagi dok pikiaq pasai minyak lagi tension... yg penting life must go on..

Cuba pikiaq orang yg ada anak berderet 5.6 org.. nak hantaq pi sekolah... hantaq bini.. ambik anak bla bla..

abih minyak kat jalan jerrrr...

azieazah said...

Cuma nak tanya.. awat kat opis pun nak letak kipas?

tak cukup aircond ker...

Aizura said...

kakZ.. tu la kan.. kira sy ni nasib baik laa.. xder terlalu byk komitmen cam tu.. pasai dok berdua ja..

kipas tu berguna kalo waktu aircond x brp kuat.. selalu guna nk menyejukkan laptop.. heheh.. sambil2 la kena tuan dia sekali.. opis chomel gitu laa.. bukan guna centralized aircond..

Anonymous said...

comel sungguh kipas tuh! henpon nokia cabuk?! Don't worry hanphone..it's just a device...that's all....it doesn't represent a person's social status! Selagi buleh pakai kita pakai..nak ubah gaya hidup yg tak berapa bergaya laa katakan hehehhe...