Instagram

Thursday, June 12, 2008

kisah si ikan sepat

seperti yg korang tau.. ktorg ni ada 1 akuarium kecik chomel kt umah ktorg ni.. mmg aku ni suka sgt bela2 ikan ni.. hubby aku ikut jer.. dia pun suka gk.. yg terlebih merengek nk beli akuarium ni aku laa.. tp yg jaga nyer hubby aku laa.. hehehe.. aku suka gedik2 nk beli ikan yg cantik2 jer.. yg hias sumer dlm akuarium ni pun.. hubby yg buat.. luv u my dear.. ni yg ayg bertmbh2 cayang ni.. hihi

ni la akuarium ktorg.. cantik kan??

sebenarnyer nk citer psl sekor ikan sepat yg ktorg bela ni.. lately nmpk perut dia sgt la buncit.. ktorg ada 2 ekor ikan sepat.. yg sekor lg slim jer.. yg sekor ni haa.. buncit betul.. so, aku assume ikan ni peknen aaa.. ntah yer ke tak.. aku pun x tau la.. so, aku ckp kt hubby pg td.. kena tgk selalu ni.. kot2 la ikan tu btul2 peknen.. pastu terberanak.. anak2 ikan tu kena asingkan la dr akuarium tu.. kang nnt jd mknn ikan2 lain yg besar2 tu lak.. so, x sbr la gk kan nk tau apa citer dgn ikan aku yg buncit perut ni..

ni la ikan sepat buncit dr pandangan dpn.. nmpk x perut dia tu..

ni lak dr pandangan tepi.. bulat je perut dia..

betul ke ikan sepat ni peknen aaa... nantikan kemunculannya.. xtau la biler kan.. kalo ada apa2 citer psl ikan ni.. nnt aku story lg k.. chow..

8 comments:

free lotto game said...

This is a nice blog. I like it!

azieazah said...

Ikan tu ngandung ek? woooo...

Tp tengok ikan berenang-renang memang satu terapi tau.. leh release tension..

Dah beranak nanti update tauuu... Kak Z nak kasi nama.. hahahaha..

Purple 28 said...

boncitnye perut dia...tak sabar ni nak nengok anak dia

Aizura said...

kakZ.. sy pun xtau btul ke x ikan tu ngandung..

eija.. sabar jer sy tunggu apa nk jd pas ni.. naper la perut ikan tu sgt buncit..

Awin said...

zura...aku rasa dia terlebih makan laaa....hukhuk....aku ada sepasang ikan parrot kat rumah...bykkkkk kali bertelur tp tak pernah menetas sbbnya ikan bandaran dok sapu telur2 tsb....geli geleman aku nengok telur2 yg byk tuh...apa yg aku nak hilight kat sini ialah....perut ikan parrot aku tak buncit pon kalo nak bertelur! egegeg

Aizura said...

awin.. tpkan buncit ikan ni dh baper hari dh.. tu yg aku musykil tu.. xtau la apa yg dia kendong.. agak nyer dia mkn byk2 pastu x 'membuang' kot.. pelik nye aku..

azieazah said...

Heeee... tak pasal2 kecoh plak pasai ikan sepat nak sekoq tu... seronok plakkk... hahahaha

Awin said...

aku rasa sistem perkumuhan dia ada problem ler...hihih...kene bawak p doktor kot!