Monday, March 08, 2010

kisah bunga itu

merujuk kepada entry yang ni..

1st time ok aku bg bunga kt suami terchenta ku ini.. perancangan agak lama la.. sebenarnya perancangan yang sebetul2nya adalah macam lain.. tapi disebabkan beberapa faktor yang menghalang aku daripada membuat perancangan itu.. maka terpaksa lah aku menukar kepada plan B.. plan A itu tidak dapat lah aku ceritakan di sini sebab mungkin nak buat untuk next year lak kot.. hehe..

cerita nya, hari 22/2 tu, balik keje aku pusing2 la bandar kulim.. nak carik kedai bunga.. agak susah la dengan keadaan aku memandu dan nk kena tengok shop lot kiri kanan nak mencari kedai bunga.. lebih kurang 1/2 jam aku pusing2.. aku give up lah.. malam tu dok bersms dgn ima tny pendapat dia mcmana la aku nk menyetelkan hal mencari bunga tu.. akhirnya, aku buat keputusan nak beli bunga tu kat kedai kawan ima.. kedai tu letak nya berhampiran jeti feri penang..

so, hari 23/2.. sangguplah kami skip lunch time sebab nak pegi kedai bunga tu.. selepas bincang2.. aku agree nak ambik bunga tu ptg lepas balik keja.. kalo ambik awal2 letak dalam kereta, layu la pulak fresh flower itu.. nnt tak cantek laa..

lps keja, kol 5.30.. aku ajak ima lagi sekali p kedai tu.. tak sabar aku nak tgk mcmana la diorg decorate bunga aku ni.. sekali aku tgk.. taraaaa..
cantek sekali.. aku suka sgt.. sgt berbaloi dgn harga nyaa.. boleh dikatakan my dream comes thru la kan.. heheheh

dah setel ambik bunga.. kami melajakkan diri ke padang kota lama.. dah dekat sgt dah pun sebenarnya.. hajat dihati aku nak makan pasembor yg selalu diperkatakan orang sgt terkenal di penang ni.. better la ajak ima pi sekali, sebab dia kan ala2 pemandu pelancong aku di penang ni.. hehehe.. (jgn mareee.. )

kami makan berdua jer.. ni lah pasembor kami.. tp dah termakan 1/4 dah baru teringat nak snap gmbr.. marvelous gak laa.. dah la kami dua2 tak lunch td.. berbaloi betol la dpt mkn ptg ni.. pasembor tu saja.. RM25.. heheeh.. dah agak dah.. :D
pastu, aku order cendol lak.. serius aku cakap.. cendol ini sgt marveles.. smpi sekarang aku masih terbayang2, terasa2 akan kesedapan cendol ini.. mmg kena dgn selera lidah ku.. weekend ni nak ajak cik abg aku datang lah.. hehe

best ooo dpt mkn di tepi laut.. sambil dipukul2 angin yg nyaman sekali.. :D
dkt2 kol 7 cam tu, baru lah kami gerak pulang.. sambil dlm perjalanan tu aku dok pikir jer.. camner aku nk bg bunga ni kt cik abg ku itu..

nnt aku sambung next entry lah yer psl surprise itu.. penat lak nk menaip.. kat ofis ni, sbb keje dh siap.. aku pun mengular la mengarang blog.. heheheh..

4 comments:

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

hari tu, mase leez gi penang mmg plan nak ke pdg kota, pekena pasemboq. tp, kesuntukan mase la plak! uhuks2..

Papa, Mama & Azra said...

Larrrr potong. Aku ingat ko nak cerita kasi habis. Cis.

Aizura said...

areleez: xper, next time g lg..

ijan: hahaha.. kasi suspen sikit..

Unknown said...

hehe...nama ima disebut kt cni...:) nway mmg best sgt g ngan akak hritu....tingin nyer nk g mkn kt sna lg..tp bunga 2 mmg cntik sesangat akak:D