Friday, March 19, 2010

merajuk dan cerita hari ini dan esok

petang semlm merajuk dgn en hubby ku.. tak tau lah kenapa petang semlm aku sangatlah kelaparan.. sejak dari ofis lg.. tak sabar2 tunggu 5.30 ptg nk balik.. melangkah keluar jer dari ofis, terus call en hubby.. tny dia balik lambat ker.. kalo awal, nak ajak p ronda pasar mlm.. mencari apa2 yg patut untuk dimakan.. then, dia ckp blk mcm biasa.. so, kalo mcm biasa consider awal jgk lah.. dia akan smpi awal sikit dr aku smpi umah..

sepjg perjalanan mcm2 berangan nak beli kt pasar malam.. (nafsu makan yg sgt teruk.. hahaha.. tp aku still maintain comell ok.. berat badan tak naik.. hehe)... bila dah dekat nak sampai rumah, call en hubby.. sekali dia ckp masih kat ofis.. adesss, my blood go upstairs dah ni.. dia cakap last minute pulak ada testing nak buat.. aiyaaaa... wa sudah lapar tahap cipan ni.. korg bayangkan lah kalo org lapar.. mesti temperature cepat naik.. geram ni.. mungkir janji.. ada jgk la bbrp kali terjadi keadaan yg sama.. tp aku malas nak story kt sini.. heheheh.. sajer kali ni nak story kt korg.. (sbb aku tgh kebosanan xde keje)

aku pun dgn perangai buruk nyer, terus matikan talian.. malas nak dgr en hubby say sorry byk2.. geram OK!! balik rumah.. terus masuk dapur.. check dlm almari dapur, ada la maggi kari 2 bungkus.. terus didihkan air, masukkan kedua2 bungkus maggi itu.. giloooo... sambil2 tu basuh pinggan yg sedia ada dlm sinki.. setel masak maggi, g dpn laptop, layan FB laa.. layan blog laa.. sambil mkn maggi..
tengah sedap2 makan maggi yg 2 bungkus itu.. en hubby call suruh bersiap sbb dia dah dekat nak sampai.. aku pun...

aku: alaaaa!!! tgh mkn maggi dah.. abg pegi lah cari makan sendiri (kejam nyer ayat aku..)
abg: ayg, bg lah abg peluang (alahai.. sweet nyerr.. :))
aku: ye lah .. ye lah .. (hik hik.. terus matikan talian)

tak sampai 5 minit, en hubby dah tercongok dpn gate.. sib baik la aku ni tak tukar uniform lg, terus sarung tudung jer.. kalo aku dh tukar uniform, jgn harap lah aku nak layan pujukannya itu.. :D

pastu, we ols pun terus lah menuju ke pasar malam jalan kilang lama.. macam2 jugak lah yg dibeli.. termasuklah ekor lembu.. planning nak buat sup balik keja ptg nanti.. heheheh.. jgn jeles ok.. nanti we ols mkn sup ekor.. nanti aku tayang gmbr jer kat korg.. heheheh..

sambungan cerita pagi ini pulak..

kemengantukan nyer aku pg ni.. dah jumaat la.. esok sabtu, boleh bangun lambat yeay.. yeay..

bermula dari petang semalam.. aku melayan kebosanan takde keja.. pg semalam dah dapat keja.. pastu cam cepat lak aku setelkan..(cam bagus).. actually, malas lak nak tangguh2.. nanti datang keje lain, serabut lak kepala otak aku.. tp sampai sekarang, sampai saat aku menghasilkan entry ni, aku masih belum diberi tugasan baru.. adesss, rugi jer bayar gaji aku mahal2 ok.. tak fully utilize.. hihihi.. (lg sekali cam bagus..)

pagi esok dah ada plan, nak gi service my biru cute.. dah 20k lebih dah mileage nyer.. byk jalan oo my cute ni.. sbb apa? sbb ia adalah save minyak.. gi KL, blk jengka, sgt jimat minyak nyer.. sungguh puas hati.. :) lgpun we ols berdua jer.. x perlu nk bwk en merah itu.. sbb en merah selalu cepat dahaga.. padahal sebelum ni en merah lah yg menjadi bahan pengangkutan we ols.. actually, sekarang ni banyak bagi en merah berehat.. jalan dekat2 jer bwk en hubby pegi balik keja yg sgt dekat dgn rumah tu kan.. hehe..
melainkan kalo blk perlis, selalu nya en merah akan ambil alih, sebab bila balik perlis byk barang nak bawak seperti.. 2 tong air mineral, pasu bunga (kadang2.. hehe) dan macam2 lagi lah..

selain pada tu, esok ada kenduri kahwin anak sulung jiran betul2 belakang rumah we ols.. rumah mereka besar ok.. actually, sama jer size dgn rumah yg we ols sewa.. tp nya diorg beli 2 lot semi-d dan pecahkan menjadi satu rumah ala2 banglo yg besar.. bygkan lah 2 rumah semi-d jd 1.. wahh, best ok..

lagi.. apa yer perancangan esok?? nanti lah aku update lg.. :)

2 comments:

Papa, Mama & Azra said...

merajuk then makan maggie, apa barang. Len kali kalau merajuk, terus buat kenduri besar2an bagi cik abang jeles tak dapat makan...haha...idea jahat...

Aizura said...

haha.. jahat btul idea itu.. tp kalo malas.. tak jd gak lah kenduri besar2an.. hehe