Tuesday, January 18, 2011

jalan-jalan masa cuti Krismas (entry basi)

cerita basi...
tarikh kejadian - 25-27/12/2010

baru gigih nak update pasal cerita ni..
sebab baru berkesempatan.. (bz nyer makcik sorg ni.. hihihi)

masa ni, parent aku & adik aku & anak buah aku berdua ni datang ke rumah kami di Kulim..
kebetulan, kami cuti... masa Krismas tu..
best lah dapat spend time sama2.. mak aku boleh la relax2 bila datang rumah aku..
masak2 semua aku yg buat... :) - baiknyer anak pompuan dia ni kan.. hihihi..

diorg datang hari Sabtu pagi (25/12).. relax2 kat rumah jer..
malam tu jer ktorg bawak diorg gi makan kat P****k M*****a (malas nk bgtau, sbb tempat ni agak femes)
tapi.... memang aku rasa macam dah tak nak pegi situ dah disebabkan kejadian malam tu..
padahal ktorg dah banyak kali pegi situ..
tapi kali ni 1st time bawak parent aku pegi..
memang ramai orang malam tu..
tapi servis memang sangat hampeh... giler lambat..
dan termasuk lupa buat menu yg ktorg order..
orang lain yg sampai lambat dari ktorg boleh dapat order dulu...
frust laa aku... dah la masing2 perut lapar..
sian kat parent aku.. dan jugak anak2 buah aku.. eeee.. geram sangat..
rasa cam dah serik nak pegi lagi..
berapa kali aku bangun gi tanya order..
sampai aku terus gi jumpa manager dia..
marah2 melepaskan geram..
at last, order ktorg sampai.. siap manager tu eskot waiter dia dtg antar makanan kt meja ktorg..
dah terlambat... aku dah kecewa dah ... bad service.. :((

tutup cerita tu..
hari Ahad adalah hari melepak di rumah jugak..
aku masak Grilled Chicken..
bagi mak aku relax2 jugak di rumah.. mak kurang sihat lak hari tu..
adik aku main pc jerr.. anak2 buah dok layan games ps2..
en suami & ayah aku.. keluar berjalan2 pusing Kulim.. huhu..

malam nyer, ktorg berenam (tak termasuk adik aku) keluar jalan2 cari makan..
kami gi makan Char Keow Tiaw Sg Dua (kat Kulim jer ni)..
ayah aku suka gilerrr.. dia cakap sedap la char ko tiaw tu...
selesai makan, ktorg gi Giant lak..
sajer bwk parent aku shopping2 barang kt Giant.. :)
dan beli barang2 sikit utk aktiviti esok hari...

esok nyer, iaitu Isnin .. kami merancang ke Bukit Merah Laketown Resort..
mula2 aku macam tak yakin jer jadi ke tak plan ke Bukit Merah ni..
sebab ayah aku tu selalu jer membangkang plan suka ria cam tu..
semua mengarut jer dia..
tapi kali ni.. dia tak membantah pun.. huhu.. sudah bagus..
pagi tu, aku & mak prepare makanan utk bekalan ke sana...
baru mula menggoreng naget, tiba2 gas habis.. Alamakkkk...
dh la awal pagi, aku paksa en suami gi carik gas jugak.. tapi tak der.. sbb kedai tak bukak lagi..
akhirnya aku guna portable stove yg ktorg guna gi camping tu..
sib baik la ada lagi tiub gas tu.. dan jugak guna rice cooker..

siap2 semua.. kami pun terus la memulakan perjalanan ke Bukit Merah..
gi 2 bijik keta laa..
aku & en suami la yg drive.. :)

sampai kt sana.. punya la ramai manusia..
ktorg pegi yg Waterpark jer..
ayah aku dapat lah harga tiket RM10 jer.. utk warga emas..
mak aku tak dapat.. sebab diorg kira yg lahir tahun 1955 ke atas jer dikira warga emas..

bila nak masuk jer.. rupa2 nya makanan luar tak boleh bawak masuk..
adess.. penat nyer masak dari awal pagi.. huhu..
akhirnya, ktorg makan2 dulu kat luar tempat masuk tu.. (sib baik ada disediakan tempat duduk utk makan)
lepas dah kenyang, baru masuk ke dalam.. main main air..
mak & ayah tak join main main air pun.. jadi penunggu beg jer.. hihi..

lama jugak lah ktorg lepak kat situ.. sib baik ayah tak kisah..
ayah aku ni bukan tak tau, kalo tunggu2 lama2 sikit.. mula la asyik nk ajak balik jer
tapi hari tu, dia ok jer.. heheh..

masa mandi2 takder ambik gambar pun.. lagipun lupa bawak kamera..
tambahan lagi, aku pun turut sama mandi2.. malas la nk ambik gambar..
best nyerrr... :) rasa nak pegi lagi lah..
tunggu lah anak2 buah aku cuti sekolah nanti..
leh bawak diorg pegi Lost World of Tambun lak.. :)

ni jer lah gambar yg aku ambik lepas ktorg dah nak balik dah...




anak2 buah aku sangat happy laa dapat gi berendam2 main air .. :)

balik dari Bukit Merah, lagi sekali ayah aku ajak g makan char ko tiaw.. hihihi..
kali ni ayah aku makan 2 pinggan.. dasat tu...
aku & mak pulak.. mkn 1 pinggan char ko tiaw.. dan 1 bungkus nasik lemak yg pedas..
tapi aku sukaa... hihihi

tu jer lah cerita kami masa cuti Krismas.. :)


2 comments:

Fieza79 said...

hepy2 nya perjalanan aktiviti sepanjang minggu tu...mesti syok habis sb dpt spend time with family...

Aizura said...

spend time dgn family lah yg paling besh kan.. :)