Wednesday, January 12, 2011

Wish List (bajet orang kaya.. :D)

Dalam kepala otak aku ni kan…
asyik lah dok pikir macam2 nak beli..
macam2 nak buat..
semua nya memerlukan duit..
uwaaaa!!!! Biler lah nak dapat jongkong emas 10 ketul??

Tambah2 pulak bila dah masuk tahun 2011 ni kan..
makin menjadi2 pulak wish list aku..
bertambah2..
bukan yang murah2 tu.. semua yg mahal2..
sian en suami kalo baca ni..
boleh menambah kebotakan kepala nya..

Tapi aku takder lah nak desak en suami belikan pun..
aku nak usaha nak beli sendiri..
tapi kalau en suami murah hati nak bantu, aku teramat lah berbesar hati..

Apa yg aku idamkan sekarang ni adalah:

  • Camera DSLR
    • Sangat jeles tengok gambar kengkawan yang guna DSLR.. gambar sangat cantik..
    • Pastu, suka berangan pegi bercuti kat mana2, sambil bawak seketul DSLR.. dan snap gambar..
    • Best nyerrr.. angan2 ni dah agak lama laa.. dari ujung tahun 2009 lagi.. dah abih 2010 pun tak dapat lagi.. L
  • Smartphone
    • Phone sekarang kurang smart.. tapi boleh la untuk nak online tenet tu.. :D
    • Nak layan social network thru my smartphone.. :D
    • Kat ofc skrg tak boleh online chatting, kalo ada smartphone.. leh la aku online selalu..
  • Bread Maker
    • Yang ni pun adalah angan2 yg agak lama jugak laa..
    • Selalu usha blog masak memasak.. dok citer pasal guna BM ni… bikin aku jeles..
    • Aku nak ada jugak BM ni.. pasni leh la rajin wat roti sendiri (hihihi.. alasan... )
    • Nak wat doh pun senang, tak payah nak uli pakai tangan gebussss..
  • Pressure / Slow Cooker
    • Ini adalah angan2 ku yang terbaru..
    • Hasil daripada pengaruh blog2 yg aku terjah pasal benda ni..
    • Bagus kegunaannya.. aku baru perasan.. :D
  • Nak pi bercuti romantika bersama en suami
    • Ni pun dah lama jugak plan..
    • Asyik lah tak menjadi.. selalu pegi bercuti beramai2 jer.. samada dgn kwn2 atau family
    • Aku nak cuti berdua2an jer pulak.. :D
  • Nak tukar sport rim & tambah accesorries my sizuka
    • Kurang beria sangat dengan wish list ni..
    • Tapi kalo dapat.. bonus kot utk aku.. lagi chomel la my sizuka.. :D
  • Wish list untuk tahun 2011 adalah...
    • Nak beli rumah di kawasan tempat tinggal kami sekarang
    • Exact location, belum dikenal pasti.. masih dalam survey..

Buat masa ni, itu jer lah yg boleh aku senaraikan..

Mungkin ada lagi di masa akan datang...

Harap2 dapat la memenuhi mana2 wish list ni..

p/s: aku materialistik..


 

5 comments:

Unknown said...

wishlist DSLR sama BM pun aku suker, besnyer kalau dpt kan =)

Aizura said...

kan!! aku sgt mengidamkan nyerr..

Unknown said...

shaq..sila penuhi wishlist isterimu..
zura, dah ngendeng2 manje kat shaq ke? hehe

Aizura said...

utk nk merealisasikan impian aku ni, kena lah jual popia banyak2.. nani, cepat order kt aku.. ahaksss.. :D
nk ngendeng2 manja?? uppssss.. biarlah rahsia.. :D

Anonymous said...

Aku ada DSLR, tapi byk tersadai kt umah dari guna sbb malu nak tanggung kt leher masa gi jln2 & takut kena ragut.. aku ada phone yg rupa mcm smart, tapi x smart pon (tapi leh wifi)..
Bread maker, parent in-law aku punya kena curi (plan nk pinjam utk buat roti sblm buka kilang roti)..