Instagram

Friday, January 14, 2011

kisah aku, en suami & kucing.. :D

sejak dua menjak ni, ramai sangat lah kucing datang berhijrah kat rumah aku..
asyik nampak kucing jer.. memang macam2 warna pulak tu..
aku ni bukan lah tak suka kucing, cuma kurang gemar jer..
ada perasaan geli la dengan kucing ni..
tambah2 kalo kucing yg jenis liar2 berkeliaran tu..
geli laaa.. 

berlawanan dengan en suami yg sangat lah gemar dengan kucing.. 
sampai kan telinga dia sangat peka kalo dengar kucing bunyi..
tengah sedap2 tengok tv dalam rumah, kucing meng'eowww' kat luar pun dia dengar..
kalo bini panggil, susah pulak nak dengar.. :D
en suami ni boleh dikatakan spesies yg kalo tengok TV, dengan jiwa & raga masuk dalam TV sekali..
sebab tu lah kalo aku cakap apa2 masa dia tengok TV, memang susah lah nk dapat respon..
tu yg aku pelik tu.. biler kucing bunyik jer, dia dengar..
ini menambahkan ke'jeles'an aku pada kucing.. :P

semalam balik keje.. aku yg sampai dulu kat rumah.. 
betul2 berenti depan pagar.. tengok baik punya landing.. 
kucing tu sedang berehat2 kat depan rumah aku.. 
pastu, bila aku turun nk bukak pagar.. dia punyer pandang aku..
macam aku salah rumah lak.. *&&!@@&**!!!!
boleh membikinkan aku panas hati ni... 


aku wat bodo jer.. terus bukak pagar.. 
then, en kucing tu dengan berlagak nyer bangun.. dok tenung2 aku..
pastu, dia terjun longkang.. pastu, dia lari ke belakang rumah..
entah mana tah dia pegi.. lantak dia lah..

en suami balik jer, aku bgtau aa.. 
aku cakap laa.. sebab dia lah, sekarang ni kucing selalu datang rumah.. 
suka sangat layan kucing.. 
pantang nampak kucing, otomatik mulut dia dok 'cit cit cit' panggil kucing..
geram betul aku.... :P

dulu dia penah bercita-cita nak bela kucing pas kawin..
tapi aku adalah melarang keras..
ye laa.. sapa nak basuh berak kencing kucing tu nanti.. 
aku memang surrender, memang tak nak.. 
terus lah dia simpan hajat suci murni dia tu sampai sekarang.. :))

ada satu kejadian pasal kucing jugak laa.. sampai sekarang aku ingat.. 
hihihih.. nak gelak dulu..
masa tu ktorang baru2 kawin laa..
menyewa low cost apartment kat kota damansara..
memang selalu gak la ada kucing dok lalu lalang depan rumah.. 
1 hari, kucing tu datang menqadha hajat kat depan pintu rumah ktorang.. 
geram sangat aku.. 
jadi nya, en suami lah yg kena cuci hasil buangan kucing tu
korg tau la cam ner bau nyaa... 
en suami sampai dok uwek uwek sambil cuci hasil buangan binatang kesukaan dia tu.. 
hambekk ko..
terus aku bagi sedass.. tu pun nak bela kucing..
kena basuh t**k kucing sket pun dah uwek uwek.. :D :D

dah lah tu sikit sikit kutuk en suami tersayang... 

luv u abang... jgn marah... luv u luv u... muah muah muah...



2 comments:

rashidmoto said...

Umah aku pun byk kucing.. dh lah main lepas atas rumput x kambus balik.. leh la aku buang kt umah ko kut? jadi kawan kt kucing2 ko yg lain.. :p

Aizura said...

rumput umah hg tu best sgt tu... tu yg dia suka melepas..
x pyh lah nk antaq mai umah aku, antaq p kat market dpn umah hg tu jaa..